گزارش جهادگران تفتی از روستای کرد آباد:

استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی به جای ورزش و تفریح/ نبود امکانات دلیل عدم پیشرفت زنان روستا

مسئول گروه جهادی شهیدمحمدحسین دهستانی در گفتگوی خبری از اعزام گروه جهادی برادران و خواهران و ارائه گزارش کار مختصری از اقدامات خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۱۵۵۲
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از تفت، محمدمهدی دهستانی مسئول گروه جهادی شهیدمحمدحسین دهستانی در گفتگوی خبری از اعزام گروه جهادی برادران و خواهران و ارائه گزارش کار مختصری از اقدامات خبر داد.

دهستانی گفت: گروه جهادی شهید "محمدحسین دهستانی" مورخ 6 شهریور چند نفر از جهادگران را جهت مستقر شدن و هماهنگی برنامه ها به روستای کردآباد اعزام کرد و فردای آن روز 7 شهریور همزمان دو گروه جهادی شهید دهستانی برادران و شهدای دانشجوی تفت خواهران به منطقه اعزام و مستقر شدند.

وی افزود: گروه خواهران در مدرسه روستای کردآباد و گروه برادران در پایگاه بسیج روستای بورق اسکان یافتند.

دهستانی در ادامه گفت: این برنامه جهادی 10 روزه، برنامه های متنوع عمرانی و فرهنگی در دستور کار قرار گرفت. گروه جهادی برادران ترمیم و بازسازی استخر آبگیر را شروع کار خود قرار داده بود که متاسفانه بدلیل نبود امکانات و وسایل مورد نیاز سریعا تصمیم به تغییر برنامه گرفت که با مشورت مسئول حوزه دانشجویی تفت و اهالی روستا تصمیم به رنگ آمیزی کل مدرسه روستا شد. با توجه به سنگینی کار جهادگران همت کردند و کار 12 روزه را 7روزه تمام کردند. در کنار این برنامه دیوار نویسی، کلاس تئاتر و استعدادیابی و پخش کلیپ انجام گرفت.

مسئول گروه جهادی شهید دهستانی گفت: بعد از اتمام برنامه ها در روستای کرداباد توسط برادران، گروه به روستای عبدالله اعزام شد و آنجا هم به رنگ آمیزی مدرسه به مدت 2 روز پرداختند.

وی افزود: در مدتی که در روستا کردآباد بودیم شاهد استفاده بی شمار از شبکه های مجازی در سنین مختلف بودیم که آن هم بدلیل نداشتن تفریحات مناسب و امکانات ورزشی بود.

دهستانی افزود: یکی از برنامه های پر طرفدار جهادی که خیلی استقبال شد حضور ریاست دانشگاه پیام نور مرکز تفت دکتر محمدی، مشاوره در زمینه های خانواده، ازدواج، تحصیل و ... بود. دکتر محمدی با وجود مشغله زیاد کاری دعوت ما را پذیرفت و در جمع جهادگران حاضر شد و به صحبت و مشاوره دوساعته با مردم روستا پرداخت که خداروشکر مردم استفاده مفید کرده و خواستار ادامه چنین برنامه هایی بودند.

دهستانی در خاتمه گفت: با آنکه معدن هم دارند پیشرفت آنچنان قوی ای نداشتند و به دلایل دیگر که نمی تواند گفت نتوانستیم مفیدتر ظاهر شویم البته لازم بذکر است مردم روستا اتحاد کافی را با هم داشتند و در اخر تشکر می کنم از دهیار روستای کرداباد اقای کردابادی ، حسینی پور مسئول دفتر دانشجویی تفت، شورای روستا محمود کردابادی، مسئول پایگاه روستا حسن کردابادی و بقیه عزیزانی که در این راستا کمک حال ما بودند.


 
خانم مرجان فلاح تفتی در گفتگوی خبری اذعان داشت: طبق نظرسنجی ها و گفتگو با اهالی روستا در قبل از اعزام گروه بحث اشتغال زنان و نبود امکانات مهمترین معضل مادران و دختران این روستا بود. با تماسی که با فنی و حرفه ای داشتیم مربی کیف دوزی با چرم را به جمع مردم اوردیم تا اشتغال اولیه راه اندازی شد.

مسئول گروه خواهران افزود: برنامه های ما کلاس چرم دوزی، قلاب بافی، شبه قالی، کار با کودک، کلاس زبان انگلیسی برای کودکان، رنگ آمیزی مدرسه، مشاوره برای عموم، کلاس تربیت فرزند و خانواده، کلاس قرآن و کار پژوهشی و بازدید از روستا و استعداد یابی از اهالی روستا بود.

وی اشاره کرد: بانوان روستا توانمند و باهوش بودند که اگر امکانات و زمان بیشتر بود به نتیجه خیلی بهتری می رسیدیم ولی در کل از برنامه ها راضی بودند و ما هم از این حسن نیتشان انرژی می گرفتیم.

فلاح تفتی در خاتمه افزود: تشکر می کنم از اقای حسینی پور مسئول محترم دفتر بسیج دانشجویی تفت، پشتیبانی برادران ، شورا و پایگاه روستای کرداباد که این چند روز حمایت لازم و پشتیبانی خوب را به عمل آوردند.


ارسال نظرات