همزمان با برگزاری کارگروه تخصصی ارتقا مساجد در استان بوشهرعنوان کرد:

جذب جوانان به مسجد با برنامه های فرهنگی و هنری میسر می شود

مسئول معاونت بسیج مساجد ومحلات استان بوشهر درجلسه کارگروه تخصصی ارتقا مساجد گفت: امروزه مساجد بیشتر به صورت مکانی مختص عبادت تبدیل شده و برنامه‌های فرهنگی ، هنری آن در حاشیه و نامتناسب با نیازهای نسل جوان است.
کد خبر: ۸۷۴۱۵۶۷
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷
به گزارش سرویس بسیج مساجد ومحلات خبرگزاری بسیج، سرگرد حسین قاسمی ، مسئول معاونت بسیج مساجد ومحلات استان بوشهر درجلسه کارگروه تخصصی ارتقا مساجد گفت: امروزه مساجد بیشتر به صورت مکانی مختص عبادت تبدیل شده و برنامه‌های فرهنگی و هنری آن در حاشیه و نامتناسب با نیازهای نسل جوان است.

وی افزود: آگاه كردن روحانیون‌، ائمه جماعات و مبلغان دینی ، تغییر درنوع و شیوه بیدارگری و كشاندن جوانان به نماز جماعت ازعوامل  موثردرجذب جوانان است ، به دلیل اینكه محیط مدرسه جذابیت بیشتری برای جوان دارد ابتدا باید نماز جماعت را دراین محیط تقویت كرد سپس با همان طراوت و نشاط به مسجد جذب شوند.

"حسین قاسمی" با بیان اینکه امروز بیرون آوردن جوانان از محیط بسته خانه و جذب آنها به بطن جریانات اجتماعی و دینی ازمهمترین كارها به شمار می‌رود تصریح کرد: این مهم درصورتی عملیاتی می‌شود كه مساجد و وعاظ خود را به علوم روز مجهز كرده وتلاش كنند تا جوانان جذب شوند، اما در كنار این عوامل نباید از روش‌های سنتی جلب و جذب غافل بود زیرا فناوری روز غرب فاقد روح و عطوفت است و در بسیاری از موارد كاری كه ارتباط چهره به چهره می‌كند تاثیر گذار تر است. 

وی افزود: براي جذب جوانان به مساجد و نمازجماعت و شركت دربرنامه‌هاي فرهنگي مساجد شيوه‌ها و عواملي وجود دارد كه بایدآن ها را بکار بست.

وی با بیان اینکه اولین گام در این زمینه را باید خانواده ها بردارند ، اظهار داشت: والدین برای دعوت كودكان ونوجوانان به نماز به خصوص نماز جماعت باید به نیت خیرآن توجه كنند، یعنی فرزند خود را به خاطر خودشان ویا تعریف دیگران و .... به نماز تشویق نکنند. بنابراین شایسته است كه والدین به همراه بزرگان مسجد و امام مسجد، همه ی تلاش خود را برای ایجاد و پرورش احساسات خوشایند دركودكان و نوجوانان، نسبت به مسجد مبذول دارند .

مسئول معاونت بسیج مساجد ومحلات استان بوشهردومین مسئول دراین زمینه را متولیان مساجد (هیئت امنا وامام جماعت)  دانست وگفت: استفاده از رنگ های آرامش بخش، اشكال هلالی و قوسی در بنای مساجد جلوه خاصی به ساختارظاهری آن مي‌بخشد، زمانی كه از همه مساجد مسلمین بوی خوش عطر و گلاب به مشام كودكان و نوجوانان مي‌رسد همه وجودشان سرشار از احساسات زیبا و دوست داشتنی مي‌ شود، لذا باید وضعیت اماكن مقدس، به گونه‌ای باشد تا همه رهگذران و همسایگان در ساعات مختلف روز و شب، به هنگام عبور از نزدیكی آنها، با استشمام رایحه‌ای خوش، پی به وجود آن اماكن مقدس ببرند .

انتهای پیام/گ

 

ارسال نظرات