امام جمعه موقت اردکان:

مسئولان به انتقادات توجه و از آن استفاده کنند/مسلمانان نباید جنایات شجره ملعونه آل سعود را فراموش کنند

خطیب نماز جمعه اردکان، گفت: مردم و مسلمانان نباید جنایات شجره خبیثه ملعونه آل سعود را فراموش کنند.
کد خبر: ۸۷۴۲۰۰۵
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم حسینی پور در خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته شهر اردکان، ضمن توصیه ی نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: یکی از شاخص ترین نشانه های رعایت تقوا، برپا داشتن شعائر و مناسبت های مذهبی است.

وی به مسئولان متولی امور فرهنگی، تذکر داد: در روز شهادت حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) می بایستی خیلی بیشتر از اینها شهر اردکان رنگ و بوی روز عزا به خود بگیرد و مراسمات بیشتری برپا گردد.

امام جمعه موقت اردکان در ادامه به ضمن اشاره به برخی وصایای امام باقر، اظهار داشت: نگاه به مسئولان در فضای جامعه، فضای مجازی و محیط های مختلف متفاوت است و برخی افراد نسبت به مسئولان انتقاد می کنند که در برخی مواقع بحق است.

وی گفت: مسئولان نباید به خاطر این مسائل عصبانی شوند؛ بلکه باید همیشه به این انتقادات توجه و از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام حسینی پور در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: در هفته آینده برخی مناسبت های بسیار مهم از جمله «روز عرفه» را در پیش داریم که بنا بر سخن پیامبر اکرم (ص) این روز که در آن انسان اقرار به گناه و معصیت می کند؛ جزء نسیم های گران بهایی است که باید آن را به خوبی قدر بدانیم.

خطیب موقت نماز جمعه اردکان، گفت: بحمدلله به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی هر ساله مراسم روز عرفه در مناطق مختلف کشور باشکوه تر برگزار میشود.

حسینی پور به میزبانی از شهید گمنام در شهرستان اردکان اشاره کرد و گفت: امسال در روز عرفه و در چهلم شهید گمنام دفن شده در حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهراء اردکان؛ میهمان عزیزی داریم که چند ساعتی بیشتر میهمان ما نیست و باید سعی کنیم تا همانند گذشته به خوبی از این شهید والامقام استقبال کنیم.

وی در ادامه به گذشت یکسال از «فاجعه منا» اشاره کرد و اظهار داشت: این فاجعه اسف بار آنقدر اهمیت داشت که رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای هم پیام صادر کردند و هم با خانواده های معظم این شهداء به طور مبسوط دیدار داشتند.

خطیب نماز جمعه اردکان، گفت: مردم و مسلمانان نباید جنایات شجره خبیثه ملعونه آل سعود را فراموش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی پور، اظهار کرد: امروز، حکام سعودی ادعا می کنند که خادم الحرمین و حامی دین و قرآن هستند ولی باید بدانند که خائن الحرمین و خادم آمریکا، اسرائیل و استکبار جهانی هستند.

وی در ادامه انتقاد کرد: تعجب ما از وقوع این جنایت نیست بلکه تعجب ما ناشی از سکوت محض مسئولان و دیگر مسلمانان ملل اسلامی و مدعیان حقوق بشر در مقابل این فاجعه ی عظیم و شهادت بیش از هفت هزار مسلمان می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم حسینی پور در پایان از نمازگزاران حاضر درخواست کرد تا در راهپیمایی محکومیت آل سعود پس از نماز جمعه شرکت کنند.

لازم به ذکر است که توصیه ی به پرهیز از گناه و معصیت، اهتمام به انجام واجبات، ترک محرمات، گرامیداشت عید سعید قربان و لزوم حضور بیش از پیش خیرین در جشن نیکوکاری هفته اول مهرماه از دیگر مباحثی بود که خطیب جمعه موقت شهر اردکان به آنها اشاره کرد.

ارسال نظرات