عربستان لیاق کلیدداری خانه خدا را ندارد

امام جمعه موقت لنده اذعان کرد: عربستان با جنایاتی که در حق ملت‌های مسلمان سوریه و یمن انجام داده و همچنین جنایت سال گذشته ایام حج لیاقت کلیدداری خانه خدا را ندارد.
کد خبر: ۸۷۴۲۰۱۵
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲

حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر لنده با دعوت نماز گزاران به رعایت تقوای الهی و تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) گفت: امام محمد باقر(ع) به خوبی اهداف عاشورا را رصد و در انتقال آن به مردم و نسل‌های بعد از آن تلاش و جدیت بسیاری انجام دادند.

وی افزود: این امام گرامی در جبهه فرهنگی به بهترین نحو ممکن دین خود را به اسلام ادا نمودند و در تربیت علوم اسلامی و ترویج آن نقش به سزایی داشتند.

امام جمعه موقت لنده به احادیث و روایات آن حضرت اشاره و تصریح کرد: جامعه اسلامی مرهون احادیث و روایاتی است که امام محمد باقر(ع) به عنوان چراغ راه و هدایت مسلمین بیان داشته‌اند.

الهی‌نیا در ادامه به سالروز وفات آیت‌الله طالقانی اولین امام جمعه تهران اشاره کرد و یادآور شد: آیت‌الله طالقانی به فرموده امام خمینی(ره) ابوذر زمان و بیان و زبان گویایی او همچون شمشیر مالک اشتر برای اسلام و مسلمین بوده است.

وی به خصوصیات آیت‌الله طالقانی اشاره و تبیین کرد: ولایتمداری و تبعیت از امام و رهبری مهمترین خصوصیت و ویژگی این عالم مجاهد و برجسته بوده است.

امام جمعه موقت لنده به سالروز شهادت آیت‌الله مدنی اشاره و تشریح کرد: دومین شهید محراب با پیشه کردن مبارزه با جهل، ظلم و ستم از دوران جوانی در مسیر انقلاب و اسلام قدم گذاشت و جان شیرین خود را در این راه تقدیم کرد.

الهی‌نیا در ادامه به روز عرفه اشاره کرد و متذکر شد: دعا و نیایش باعث آدم شدن، ساختن و جدا شدن از خود و به خدا پیوستن می‌شود.

وی یادآور شد: نهم ذیحجه روز عرفه و روز نیایش و شناخت است که امام حسین(ع) در صحرای عرفات این دعای سوزناک را زمزمه فرمودند و امروز ما باید با حضور در این مراسم و قرائت دعای عرفه زمینه و بستر خودسازی و زدودن زنگار از دل‌های خود را فراهم سازیم.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان لنده در ادامه عید قربان را یادآور شد و افزود: عید قربان عید اثبات بندگی و ذبح هوای نفس و سر بلند بیرون آمدن از امتحان بزرگی بود که برای ما و مسلمانی ما باید الگو باشد.

الهی‌نیا ادامه داد: برای روز عید قربان اعمال بسیار آمده که مهمترین آنها نماز و دعا و قربانی کردن و سیر کردن فقرا و نیازمندان ذکر شده که ما در فواصل مختلف زمانی و در مراسمات متعدد در دین اسلام سفارش بسیاری به آن شده است.

وی در ادامه به حادثه منا و جنایت آل سعود اشاره و گفت: بی کفایتی آل سعود در مراسم حج سال گذشته بر همه واضح و روشن است و ملت ایران هیچگاه این جنایت را فراموش نخواهد کرد.

امام جمعه موقت لنده با اشاره به گذشت یکسال از آن فاجعه و جنایت هولناک، افزود: آل سعود در این مدت نه تنها از بی کفایتی خود عذرخواهی نکرد بلکه مانع حضور برخی کشورهای مسلمان از جمله ایران شده که این خود ظلم سنگین دیگری است.

وی در ادامه به سکوت مجامع بین‌المللی در بحث حادثه منا اشاره و ادامه داد: حقوق بشر جهانی کاملاً تعطیل است و شهادت 7 هزار حاجی در مکانی که امنیت و آرامش مهمترین ویژگی آن است به فراموشی سپرده شده است.

الهی‌نیا افزود: ملت ایران اجازه نخواهد داد این حادثه و جنایت آل سعود به فراموشی سپرده شود بلکه همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند خواهان تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و رسیدگی به موضوع هستند.

وی اذعان کرد: عربستان با جنایاتی که در حق ملت‌های مسلمان سوریه و یمن انجام داده و همچنین جنایت سال گذشته ایام حج لیاقت کلیدداری خانه خدا را ندارد.

امام جمعه موقت لنده در ادامه به تضعیف برخی نهادها و توان داخلی کشور اشاره و گفت: تضعیف توان داخلی و نظامی کشور خیانت به انقلاب و ملت بوده و در این زمینه ما باید از حداکثر توان داخلی خود برای تقویت ارکان نظامی استفاده کنیم و بدانیم وجود نیروهای نظامی مقتدر در کشور از نان شب هم واجب‌تر است.

وی ادامه داد: استکبار جهانی از قدرت نظامی و تسلیحاتی نظام جمهوری اسلامی هراسان است و ملت ایران آمادگی مشارکت در تقویت نیروهای نظامی و تسلیحاتی کشور را دارند.

امام جمعه لنده در ادامه به بحث اقتصاد مقاومتی اشاره و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها به اهمیت اقتصاد و توجه به توان داخلی اشاره فرمودند و ما باید بدانیم که برجام آمریکایی دردی از ملت ایران را دوا نخواهد کرد.

الهی‌نیا  از حضور استاندار و مسؤولان استانی در شهرستان لنده تشکر کرد و افزود: وعده‌های خوبی در این سفر به مردم لنده داده شده که انتظار داریم پس از این سفرها پیگیری لازم در این خصوص انجام شود و اتصال جاده لنده به خوزستان و لنده به پاتاوه سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی به خواسته جوانان لنده‌ای از صدا و سیمای استان اشاره کرد و گفت: جوانان شهرستان لنده خواهان رسیدگی به وضعیت شبکه‌های دیجیتال و پخش بازی‌ها و مسابقات ورزشی خارج از کشور هستند

ارسال نظرات
آخرین اخبار