امام جمعه ساوجبلاغ:

هیچ کشوری به جز ایران اسلامی برای پیگیری فاجعه منا حرکت خاصی انجام نداد

امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بود که درمحکومیت و پیگیری حقیقت در حادثه منا برعلیه رژیم سعودی حرکتی کرد و ما همواره خواستار و پیگیر اعلام عامل این جنایت و به مجازات رساندن آن خواهیم بود.
کد خبر: ۸۷۴۲۰۴۴
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛حجت الاسلام محمد تقی ناطقی امام جمعه شهرستان ساوجلاغ در خطبه دوم نماز جمعه پس از حمد و ثنای الهی و دعوت مومنین و مومنات به رعایت تقوای الهی با اشاره به سالروز وفات آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران ، سالروز شهادت حضرت امام باقر (ع) در سال 114 هجری قمری  به تفسیر آیاتی از کلام وحی با تاکید بر فتنه و فتنه گران پرداخت و اظهارداشت: يَسْأَلُونَكَ عَنِ الشَّهْرِ الْحَرامِ قِتالٌ فيهِ قُلْ قِتالٌ فيهِ كَبيرٌ وَصَدٌّ عَنْ سَبيلِ اللَّهِ وَكُفْرٌ بِهِ وَالْمَسْجِدِ الْحَرامِ وَإِخْراجُ أَهْلِهِ مِنْهُ أَكْبَرُ عِنْدَ اللَّهُ وَالْفِتْنَةُ أَكْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ «بقره 217»

وی ادامه داد: از شما درباره ماه های حرام که جنگ و کشتار در آنها حرام است، سوال می شود، بگویید که جنگ در ماه های حرام از گناهان کبیره است . اگر اتفاقی رخ دهد و این اتفاق باعث منع راه خدا شود، همانگونه که مقام معظم رهبری در سخنانشان در سالگرد کشته شدن و شهادت حجاج بیت الله الحرام فرمودند که یکی از حرکت های نا میمون و خیانت پیشه آل سعود این بود که صد عن سبیل الله کرد یعنی نگذاشت مردم مومن این کشور به حج بروند . اگر حادثه ای رخ دهد و شخص یا گروهی بخواهند منع راه خدا کنند و کفر را جایگزین ارزشها در جامعه و مسجد الحرام را بی آبرو و اهل مسجد الحرام را اخراج کنند ، این گناه بزرگتر است ، فتنه بزرگتر از کشتن آدم ها است .

امام جمعه ساوجبلاغ گفت: اما این فتنه که از قتل، گناهی سنگین تر است، چیست؟ ایجاد محیط نا مساعد که مردم را به کفر تشویق کرده و از ایمان بازدارد، فتنه است . پس ایجاد زمینه نا سالم و نامساعد برای ازبین رفتنن ارزشهای دینی، فتنه است ، چه از طرف غرب و چه از طرف شرق و یا ممکن است از داخل ویا خارج از کشور باشد لذا هرحرکتی در کشور های اسلامی یا جوامع دین محور که باعث شود طاغوت جلوه بگیرد و ارزش های دینی افول و غروب کند، فتنه است و خدا می فرماید گناه این فتنه، سنگین تر از این است که عده ای کشته شوند و خطری بیشتر دارد زیرا قتل، جنایتی است بر جسم انسان اما توهین به ایمان و عقیده مردم مومن ، جنایتی است بر روح و جان و ایمان انسان، کدام خطرش بیشتر است؟

حجت الاسلام ناطقی افزود :این مهم تر است که عده ای از مردم کشته شوند ولی ارزش ها حاکم شود ، یا اینکه این عده از انسانها سالم بمانند ولی ارزشهای دینی و معنوی از بین برود؟ ما در طول 8 سال دفاع مقدس چه تعداد شهید دادیم ؟!! چه تعداد از جوانان این مملکت هنوز معلول و جانباز هستند؟!! چه تعداد از بچه ها، یتیم شدند و چه تعداد از پدران و مادران، فرزندان دلبندشان را از دست دادند که ارزش های اسلامی و قران و معارف الهی و اهل بیت(ع) در این کشور حاکم شود و شد لذا در این آیه کریمه می فرماید که اگر افرادی حرکاتی کنند که ارزش ها لطمه بخورد: وَصَدٌّ عَنْ سَبيلِ اللَّهِ این فتنه از قتل نیز شدید تر است و در آیه ای دیگر می فرماید: وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ «بقره 191» فتنه خطرش شدید تر است . لذا اگر فکر ملتی استعمار شود، خطر بزرگی است .

خطیب نماز جمعه شهرستان هشتگرد به حادثه 11 سپتامبر و حمله به برج های دوقلوی نیویورک اشاره کرد و آن را زمینه سازی آمریکائیها و یهودیها علیه اسلام خواند و گفت: رییس جمهور وقت آمریکا بعد از این حادثه گفت که این جنگ صلیبی است یعنی این جنگ ما با اسلام است و تمام رسانه های تبلیغی استعماری جهان بعد از این قضیه شروع به تبلیغ علیه اسلام کردند و بعد نیز لشگر کشی به افغانستان و حمله به عراق به بهانه بمب اتم ، منطقه را بی ثبات کردند و هزاران نفر از مردم را شهید کردند، اموالشان را نابود و نفتشان را به غارت بردند و همه اینها به خاطر محدود کردن نظام قدرتمند جمهوری اسلامی بود که بر عکس جواب داد و به ضررشان تمام شد و این همان فتنه است، فتنه یعنی جلوی نفوذ اسلام و ارزش های الهی و آسمانی آن را گرفتن یعنی از بین بردن ارزش های دینی مسلمانها .

حجت الاسلام ناطقی با اشاره به سالگرد کشته شدن و به شهادت رسیدن حجاج در منا و کعبه، به پیام محکم و استوار مقام معظم رهبری به حجاج اشاره کرد و مقصود حادثه منا را، هتک حرمت به مقدسات دینی و اعتقادی دانست و گفت: اینکه کشورهای اسلامی اعتراض نکردند ، اینکه سعودی ها با بی اعتنایی از این جنایت بزرگ گذشتند ، اینکه جوامع بین المللی و حقوق بشر آن را محکوم نکردند و کشور های مدعی حقوق بشر هم بی تفاوت بودند ، اینکه خود آل سعود تعلل کردند یا در اثر ضعف مدیریت یا عمداً برای نجات جان حجاج، کاری انجام ندادند تا این مظلوم ها در لباس احرام با وضع فجیع و تشنه جان دادند ، همه ی اینها نشانه همدستی استکبار با آل سعود و تخریب روحیه دینخواهی در جهان اسلام است و این همان فتنه است.

امام جمعه ساوجبلاغ تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بود که درمحکومیت و پیگیری حقیقت در حادثه منا برعلیه رژیم سعودی حرکتی کرد و ما همواره خواستار و پیگیر اعلام عامل این جنایت و به مجازات رساندن آن خواهیم بود.

امام جمعه شهرستان هشتگرد درپایان خطبه های نماز جمعه امروز ، در پیش بودن روز عرفه و عید قربان را به مومنین و مومنات یادآوری کرد و با اشاره به این که روز عرفه و عید قربان ، روز دعا و نیایش است، گفت: دعا موجب بالا بردن کمالات روحی و تقویت عقیده و ایمان است . هرگز از دعا غفلت نکنید که در تنگناها بهترین یار و راهگشا برای انسان است . حضرت محمد مصطفی(ص) فرمود : الدُّعاءُ تُرْسُ الْمُؤْمِنِ دعا سپر مومن در برابر بلاهای آسمانی است .

 
عطیه قمی 
ارسال نظرات
پر بیننده ها