امام جمعه جعفرآبادمغان:

ریشه و خواستگاه تروریست ها از دامن شجره خبیثه آل سعود است

علیرغم گذشت یکسال از فاجعه منا تاکنون کوچکترین عذرخواهی از طرف سعودی ها انجام نگرفته و وقیحانه حاجیان ما را از حضور در این فریضه بزرگ الهی منع می کنند.
کد خبر: ۸۷۴۲۱۳۱
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار به نقل از صبح مغان،حجت الاسلام باقری امام جمعه جعفرآبادمغان در خطبه اول بعد از حمد و ثنای الهی و صلوات و درود بر پیامبر و اهل بیت پاک آن حضرت و توصیه به تقوا، به بیان آثار شوم ربا و بزرگی این گناه کبیره برای نمازگزاران جمعه پرداخت.

در خطبه دوم بعد از حمد و ثنای الهی و صلوات و درود بر پیامبر و اهل بیت پاک آن حضرت و توصیه به تقوا، به مناسبتهای هفته اشاره کرد و ضمن تسلیت 7 ذیحجه سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام گفت: آن حضرت نه تنها شکافنده علم پیامبر اسلام بلکه شکافنده علوم تمام انبیاء الهی است و نهضت علمی شیعه توسط ایشان پایه گذاری شد.

باقری با گرامی داشتن یاد و خاطره دو امام جمعه اوایل انقلاب اسلامی مرحوم آیت الله طالقانی و دومین شهید محراب آیت الله مدنی به نقش مؤثر این دو عالم مبارز و خدمتگزار در انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: خدمات این دو روحانی گرانقدر چه در سنگر مبارزه و چه در سنگر نماز جمعه موجب دلگرمی مردم به اسلام و انقلاب اسلامی بود.

وی روز عرفه – روز نیایش – را فرصت دوباره ای برای طلب بخشش و غفران الهی خواند و گفت: طبق فرمایش پیامبر اکرم هر کس در شب قدر بخشیده نشده باشد باید منتظر عرفه باشد تا در آن روز مورد توجه و غفران الهی قرار گیرد. باقری اهالی محترم جعفرآباد را به شرکت در مراسم معنوی دعای عرفه دعوت کرد.

امام جمعه جعفرآباد ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید قربان گفت: فلسفه سنت حسنه قربانی که همه ساله در این روز انجام می گیرد رسیدگی به فقرا و محرومین است تا شخص قربانی کننده ضمن گذشتن از هواهای نفسانی بتواند دیگران را هم در شادی این روز شریک کند و امید است که امسال هم اهالی محترم از طریق کمیته امداد قربانی های خود را به محرومین جامعه برسانند.

وی در پایان به تبیین پیام مقام معظم رهبری به کنگره حج امسال پرداخت و گفت: علیرغم گذشت یکسال از فاجعه منی که بیش از 450 زائر و حاجی کشورمان بر اثر بی کفایتی آل سعود در مدیریت حج سال گذشته به شهادت رسیدند تا کنون کوچکترین عذرخواهی از طرف سعودی ها انجام نگرفته و وقیحانه حاجیان ما را از حضور در این فریضه بزرگ الهی منع می کنند.

خداوند بیت الله الحرام را خانه عتیق قرار داده تا از هر قید و بند و مالکیت و ملکیتی رها باشد و آن را برای ساکنان آن سرزمین و زائرانی که از جاهای دیگر می آیند مساوی و برابر قرار داده است حال چطور آل سعود به جای اینکه میزبان خوبی برای حاجیان و زائران حرم امن الهی باشند مانع حضوری زائران ایرانی، سوری و یمنی شده اند؟

آنها ایران در مقصر آن حادثه می دانند و سردمداران سعودی در صحبت های خود ایران را به حمایت از تروریسم و القاعده متهم می کنند در حالیکه سران القاعده و جریانات تکفیری امروزی همگی شهروندان سعودی و یا وابسته به جریان تکفیری هستند و برای همه مثل روز روشن است که ریشه و خواستگاه همه تروریست ها دامن شجره خبیثه آل سعود است.

ارسال نظرات