امام جمعه موقت نیر:

آل سعود چهره شیطانی دارند و از اسلام بی خبرند

امام جمعه موقت نیر گفت: جنایت های آل سعود در منطقه و فاجعه منا نشان داد آل سعود چهره شیطانی دارند و از اسلام بی خبرند.
کد خبر: ۸۷۴۲۱۳۵
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل از نیریمیز، نمازجمعه این هفته شهرستان نیر به امامت حجت الاسلام دوستعلی ربانی امام جمعه موقت شهرستان برگزار شد.

امام جمعه موقت نیر به فرمایش مقام معظم رهبری درسخنان اخیر خود در خصوص حکومت آل سعود و بی کفایتی آنها اشاره کرد و گفت: وهابیت چهره شیطانی دارد که از اسلام نیست و با براه انداختن جنایت های اخیر و حمایت از گروههای تروریستی بخصوص داعش سعی دارد به اهداف خود در منطقه برسد که خیال واهی است.

وی با بیان اینکه رژیم آل‌سعود مزدورصفتی و وابستگی خود را به آمریکای جنایتکار و شیاطین روزگار به خوبی نشان داده است، تصریح کرد: فاجعه منا نشان داد که امت اسلامی باید در برابر کفار روزگار متحد و منسجم عمل کند.

وی ضرورت بسیج امت اسلامی را علیه آل‌سعود، آل خلیفه و آل مروان یادآور شد و تبیین کرد: در سال‌های اخیر این نظام‌های مزدورصفت چهره ننگینی از شیطنت‌ها علیه امت اسلامی را به نمایش گذاشتند تا ثابت شود که این رژیم‌ها وابسته به جریانات کثیف غرب و آمریکا هستند.

حجت الاسلام ربانی افزود: نه تنها جمهوری اسلامی ایران مانعی در برابر برگزاری باشکوه حج ابراهیمی نیست، بلکه اجازه نمی‌دهد حج همراه با ذلت و خفتی رخ بدهد که در آن آل‌سعود هر کاری را بخواهد انجام دهد.

وی در ادامه به عید قربان و خواندن دعای عرفه در مکه اشاره کرد و افزود: خواندن دعای عرفه باعث رهایی از تعلقات دنیوی، آزاد شدن از هوی و هوس و اجتناب از گناهان می‌شود.

حجت الاسلام ربانی افزود: عید قربان روزی است که حضرت ابراهیم (ع) تنها فرزند خود را که پس از سال‌ها مشقت پرورش داده بود به امر خدا باید قربانی می‌کرد.

امام جمعه موقت نیر افزود: حضرت ابراهیم(ع) در امتحان بسیار سختی قرار گرفته بود ولی از فرمان خدا سرپیچی نکرده و به مبارزه با نفس خود پرداخت و تسلیم فرمان خدا شد.
وی خاطرنشان کرد: عید مبارک و باشکوه قربان یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان بوده که تمام ملت‌های مسلمان اعم از شیعه و سنی این روز را گرامی داشته و نماز وحدت‌آمیز به جا می‌آورند.

وی گفت: گذشت و فداکاری حضرت ابراهیم (ع) باید الگوی بسیاری از جوانان امروز باشد زیرا که آن حضرت از اوامر خداوند نافرمانی نکرد و از بسیاری از دلبستگی‌های دنیوی اجتناب کرد.

امام جمعه نیر با اشاره به رعایت تقوای الهی از سوی مومنان به فرا رسیدن زمان برگزاری دعای عرفه و فلسفه آن اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) در دعای عرفه به وهدانیت خداوند اشاره کرده و نیز نبوت و عدل و داد خداوند در قیامت مطالبی را بیان کرده است.

حجت الاسلام ربانی گفت: عید قربان یکی از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی است که موجب وحدت هر چه بیشتر مسلمانان می‌شود.

وی با گرامیداشت فرا رسیدن عید قربان به فلسفه این عید بزرگ اشاره کرد و گفت: دراین عید بزرگ علاوه بر ذبح گوشت قربانی افرادی که قدرت مالی زیادی دارند دست مستمندان را بگیرند.

امام جمعه موقت نیر گفت: عید سعید قربان روز تقرب به خدا، غلبه بر هوای نفس و فرصتی برای دستگیری از نیازمندان حقیقی است.

حجت الاسلام ربانی گفت: امروز خانه خدا پذیرای انواع قومیت‌ها، مذاهب و ملت‌ها بوده در حالی که این اقوام با وحدت و یکتاپرستی جلوه خاصی به مکه بخشیده‌اند.

ارسال نظرات