امام جمعه پارس آباد:

اداره حج در دست رژیمی است که بارها بی‌کفایتی اش ثابت شده

امام جمعه پارس آباد با بيان اينكه آل‌سعود لیاقت خانه خدا را ندارد، گفت: سال‎ها است که اداره حج در دست رژيمي است که بارها بی‌کفایتی خود را در این باره نشان داده است.
کد خبر: ۸۷۴۲۱۴۰
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل از آران مغان، حجت‌الاسلامسید سعيد رشادي در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پارس آباد با تسلیت شهادت امام محمدباقر (ع) اظهار داشت: در شرایطی که جامعه دچار خرافات شده بود امام باقر (ع) توانست وظیفه امامت خود را با آگاه سازی مسلمانان به نحو احسن انجام دهد.

وی با اظهار اینکه امام محمد باقر(ع) فعالیت‌های مختلفی در ابعاد علمی و فرهنگی در طول حیات پربرکت‌شان داشته‌‍‌اند، گفت: تأثیر اقدامات ایشان در طول تاریخ ادامه داشته و به معنای واقعی ماندگار شده است.

امام جمعه پارس آباد با اشاره به هشتم ذی‌الحجه، 20 شهریور مصادف با حرکت کاروان امام حسین(ع) از مکه به سوی کوفه افزود: این حرکت آغاز انقلاب در دین مبین اسلام بود.

رشادي در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز عرفه در نهم ذی‌الحجه گفت: همزمان با همین روز، دعای عرفه در مزار شهداي گمنام با حضور مردم پارس آباد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 10 ذی‌الحجه به‌عنوان عيد قربان نامگذاری شده، هدف از قربانی کردن را رسیدگی به معیشت نیازمندان واقعی برشمرد و گفت: در روز عید بزرگ قربان، حاجیان که به بیت الله الحرام مشرف شده اند در این روز در راه خدا، گوسفند قربانی کرده و گوشت ان را جهت تغذیه مستمندان و نیازمندان واقعی توزیع می کنند.

امام جمعه پارس آباد از برپایی نماز عید قربان در مصلي امام خميني(ره) اين شهرستان خبرداد و ضمن دعوت از مردم بر برگزاري هرچه باشكوه تر اين فریضه الهی تاكيد كرد.

رشادي در بخش ديگري از خطبه هاي نماز به سالروز جان باختن حجاج بیت‌الله‌الحرام فاجعه مِنا در مناسک حج سال گذشته اشاره کرد و افزود: این حادثه نتیجه بی‌کفایتی آل‌سعود بود و از زمانی که اين خاندان خادمي حرمین را به دست گرفته اند سالي نبوده كه در حرم الهي حادثه اي رخ نداده باشد.

امام جمعه پارس آباد با تاکید بر اینکه شجره ملعونه آل‌سعود لیاقت خانه خدا را ندارد، تصریح کرد: سالها است که اداره حج در دست رژیمی است که بارها بی‌کفایتی خود را در این باره نشان داده است.

وي با اشاره به گذشت یکسال از فاجعه منا، ادامه داد: آل سعود در این مدت نه تنها از بی کفایتی خود عذرخواهی نکرد بلکه با وقاحت در جايگاه فرد مدعي ايستاده و اين حادثه را ناشي از بي نظمي حجاج در منا ميداند.

رشادي بيان کرد: شجره ملعونه آل سعود با جنایاتی که در حق ملت‌های مسلمان، عراق، سوریه و یمن و همچنین جنایت سال گذشته ایام حج كه منجر به شهادت 7 هزار حاجی شد لیاقت خادمي حرم امن الهي را ندارد.

امام جمعه پارس آباد همچنين با اشاره به پیام اخیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران به زائران بیت‌الله الحرام خاطرنشان كرد: در این پیام تاکید شده است که جهان اسلام باید با شناخت آل‌سعود آنها را به خاطر جنایتهای به بار آورده در گستره جهان اسلام رها نکند.

ارسال نظرات