دکتر ابهری در گفتگو با«بسیج»:

گروه های انحرافی در فضای مجازی نوجوانان را به سمت خودکشی سوق می‎دهند

جامعه شناس گفت: مشارکت در گروه های انحرافی در فضای مجازی، عدم کنترل والدین بر فرزندان، آموزش مذهبی به جای تربیت دینی باعث شده خودکشی به طرف نوجوانان و جوانان راه یابد.
کد خبر: ۸۷۴۲۲۹۶
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

دکتر مجید ابهری جامعه شناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به افزایش آمار خودکشی مخصوصاً در میان نوجوانان و جوانان عنوان کرد: سبک زندگی افراد تأثیر مستقیمی بر رفتارهای فردی و اجتماعی افراد دارد و تغییرات در آن موجب بروز اختلافات فرهنگی در مسیر زندگی افراد خواهد شد.

وی افزود: گسترش شبکه های ماهواره ای، توسعه فضای مجازی و ظهور شبکه های اجتماعی به عنوان بسترهای ایجاد تغییرات در سبک زندگی ایرانی و اسلامی کشور ما شده و گروه های بدون کنترل در شبکه های اجتماعی جوانان را به باورهای دروغین و شبهه های بی اساس سوق می دهند.

این جامعه شناس اظهار داشت: از طرف دیگر فاصله گرفتن از ارزش های معنوی و کم رنگ شدن ضوابط دینی در زندگی فردی و خانوادگی موجب ضعف اعتماد به نفس و خود باوری و فقدان توکل در افراد شده است.

این مدرس دانشگاه با اشاره به مهم ترین دلایل افزایش خودکشی نوجوانان و جوانان گفت: گزینش نامناسب دوستان، مشارکت در گروه های انحرافی در فضای مجازی، عدم کنترل والدین بر فرزندان، پرکاری فرهنگی بیرونی و کم کاری فرهنگی درونی، آموزش مذهبی به جای تربیت دینی باعث شده خودکشی به طرف نوجوانان و جوانان راه یابد.

دکتر ابهری با اشاره به راهکار های کاهش آمار خودکشی تصریح کرد: بهترین روش پیشگیری و کاهش خودکشی نوجوانان و جوانان، جلوگیری از انحراف سبک زندگی، تربیت دینی و پررنگ کردن آن، تحکیم روابط عاطفی والدین با فرزندان و ورود آموزش و پرورش و نهاد های فرهنگی به پرکردن اوقات فراغت نوجوان و جوانان است.

ارسال نظرات