معاونت فرهنگی حوزه هنری استان زنجان:

برگزار آیین اختتامیه کنگره سراسری «پرواز سرخ» در زنجان

اختتامیه کنگره سراسری «پرواز سرخ» با موضوع شهدای مدافع حرم و شهدای منا در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۲۵۷۰
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاونت‌‌ فرهنگی حوزه‌ هنری زنجان گفت: آیین اختتامیه کنگره سراسری «پرواز سرخ» امروز، پنج شنبه هجدهم شهریور ماه در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان برگزار و اسامی برگزیدگان در این مراسم اعلام خواهد شد.

محمدرضا امینی افزود: کنگره سراسری «پرواز سرخ» برای نخستین بار در دو موضوع محوری شهدای مدافع حرم و شهدای منا و در دو بخش آزاد و نوحه‌خوانی در انواع قالب‌های شعر کلاسیک، ترانه، سپید و نیمایی و بخش نوحه نیز در زمینه، واحد شور برگزار شده است.

وی با بیان اینکه کنگره سراسری «پرواز سرخ» با هدف گرامیداشت شهدای مدافع حرم و شهدای منا می باشد، اظهار داشت: آیین اختتامیه با حضور مهمانانی چون استاد ولی‌الله کلامی، استاد علی‌محمد مودب، حاج احمد بابایی، سید حبیب نظاری، حامد عسگری و شاعران برگزیده کنگره از سراسر کشور برگزاری خواهد شد.

محمدرضا امینی با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری این کنگره تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص فاجعه منا بود، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ایجاد جریان سازی فرهنگی در حوزه آثار ادبی به سمت موضوعات ارزشمند مانند از خود گذشتگی و رشادت از دیگر اهداف برگزاری این کنگره بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ شهریور سالروز شهادت مظلومانه زائران خانه خدا به دست ماموران آل سعود در سال ۶۶ است، تصریح کرد: به همین دلیل این روز برای برگزاری اختتامیه این کنگره انتخاب گردید.

معاونت فرهنگی حوزه هنری زنجان گفت: آیین اختتامیه کنگره سراسری «پرواز سرخ» به همت کارگروه شعر هیئت ثارالله استان و مشارکت حوزه هنری زنجان برگزار خواهد شد.

گفتنی است، آخرین مهلت ارسال آثار به این کنگره ۳۱ مرداد ماه بود و از نیمه خرداد تا آخر مرداد بیش از ۷۰۰ اثر در بخش شعر به دبیرخانه ارسال شد که در این بخش بیش از ۵۰۰ اثر در قالب‌های مختلف کلاسیک و حدود2۰۰ اثر در قالب سپید و نیمایی بود.

ارسال نظرات