امام جمعه مشگین‌شهر:

عید قربان نشان از تسلیم شدن انسان بر اراده خداوند است

عید سعید قربان نشان از تسلیم شدن در مقابل اراده خداوند است لذا در این روز نباید از نیازمندان و فقرا غافل شد.
کد خبر: ۸۷۴۲۸۴۵
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر در خطبه‌های نماز جمعه 19 شهریور ماه ضمن گرامیداشت روز عرفه و عید سعید قربان گفت: روز عرفه روز دعا و نیایش مسلمین است و هیچ روزی به اندازه روز عرفه انسان را از آتش جهنم دور نمی‌کند لذا این روز، روز بخشش مسلمانان است از این روز یکشنبه ساعت 4 دعای عرفه در مصلی امام خمینی (ره) شهرستان قرائت می‌شود.

وی افزود: همزمان با روز عرفه شهرستان مشگین‌شهر میزبان یک شهید گمنام در این شهرستان خواهد بود که بعد از پایان مراسم به مرکز استان انتقال خواهد یافت.

امام جمعه مشگین‌شهر تصریح کرد: روز دو شنبه عید سعید قربان است که در این روز نیز نماز عید قربان رأس ساعت 8 صبح در محل مصلی امام خمینی (ره) اقامه خواهد شد.

وی افزود: عید سعید قربان نشان از تسلیم شدن در مقابل اراده خداوند است لذا در این روز نباید از نیازمندان و فقرا غافل شد؛ براساس روایات قربانی باید به سه قسمت تقسیم شود به طوری که بخشی از آن برای همسایگان، بخشی برای فقرا و بخشی دیگر برای خانواده صرف شود لذا در این ایام کمیته امداد و سازمان بهزیستی آماده جمع آوری کمک‌های مردمی در این شهرستان است.

حجت الاسلام باوقار در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به شهدای منا گفت: یک سال پیش در سایه بی کفایتی خاندان آل سعود مسلمان به شهادت رسیدن و در طول یک سال گذشته آل سعود مسئولیت این جنایات را بر عهده نگرفته است و ایران را متهم به سیاسی کاری حج می‌کنند.

ارسال نظرات