عضو بسیج جامعه پزشکی لرستان بیان کرد:

حضور اساتید و دانشجویان در اردوهای جهادی خدمت رسانی به مردم را افزایش می‌دهد

عضو بسیج جامعه پزشکی لرستان گفت: بهتر است که اردوهای جهادی در مناطق محروم همگام با اساتید و دانشجویان برگزار شود تا از نظر علمی و آموزشی کاربرد بیشتری داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۴۲۹۳۱
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، محمدرضا ناظر، عضو بسیج جامعه پزشکی لرستان درباره نحوه حضور خود در اردوی جهادی این استان گفت: اردوی جهادی دو روزه با حضور همکاران و دانشجویان حوزه پزشکی در منطقه چم پلک و شاهی بند شهرستان چگن از توابع استان لرستان پنچ شنبه و جمعه هفته گذشته برگزار شد که متخصصان حوزه‌های مختلف پزشکی از صبح تا عصر به ویزیت رایگان مردم در این مناطق محروم پرداختند.


وی ادامه داد: در این اردوی جهادی دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی همراه با اساتید شرکت کرده بودند که این نوع حضور باعث می‌شود،اعضای جامعه پزشکی از مناطق محروم شناخت پیدا کنند و از نظر آموزشی نیز مفید باشد همچنین با این اقدام دانشجویان روند درمان و ارجاع بیماران در مناطق محروم را بیاموزند.


عضو بسیج جامعه پزشکی لرستان با بیان اینکه باید اردوهای جهادی و ویزیت رایگان توسط متخصصان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشجویان با یکدیگر انجام شود، تاکید کرد: به این شکل استاد و دانشجو با یکدیگر مشارکت می‌کنند تا دانشجو بتواند زیر نظر استاد به مردم کمک کند.


ارتباط استاد و دانشجو در مناطق محروم خدمت رسانی را افزایش می‌دهد

وی ادامه داد: به این دلیل که ممکن است دانشجو نداند که چه داروی تخصصی به بیمار ارائه دهد و اگر ارتباط میان دانشجو و استاد زیاد باشد، خدمت رسانی به مردم نیز افزایش پیدا می‌کند.


ناظر، درباره میزان ارائه خدات در این اردوی جهادی گفت: حدود 100 تا 200 نفر بیماران عفونی به شکل رایگان از خدمات مختلف اعم از آزمایشگاه، دارو و تصویربرداری استفاده کردند که بنده نیز حدود 60 بیمار را به همراه دانشجویان پزشکی ویزیت کردم.


آموزش روش‌های ارجاع به دانشجویان توسط اساتید

این متخصص عفونی در ادامه افزود: در این اردوی جهادی روشهای ارجاع بیماران را به همراه اساتید به دانشجویان آموزش دادیم و درباره روش‌های پیشگیری از بیماریها با آنان صحبت کردیم همچنین درباره بیماری‌های موجود در منطقه به دانشجویان آگاهی دادیم البته تلاش می‌کنیم که این کار ادامه داشته باشد.


ناظر، در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است که اردوهای جهادی همگام با اساتید و دانشجویان برگزار شود تا از نظر علمی و آموزشی کاربرد بیشتری داشته باشد.


ارسال نظرات