کریمی قدوسی:

یک نفر هم برای بی‌توجهی به قاچاق کالا عزل نشده است/ به دنبال آن هستیم که بیمه تامین اجتماعی نیز اجباری شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه یک نفر هم برای بی‌توجهی به قاچاق کالا عزل نشده است، گفت: مبارزه با قاچاق کالا مصداق اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۷۴۳۰۸۸
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، جواد کریمی قدوسی در نشستی از سلسله جلسات درباره اقتصاد مقاومتی و اعتراض مردمی به فیش‌های نجومی با عنوان "خط 57" که در محل حسینیه فرهنگی قرآن و عترت مشهد برگزار شد، اظهار داشت: اگر تنها در حوزه نفت و گاز طبق اصول اقتصاد مقاومتی عمل شود تمام نیروهای بیکار ما صاحب شغل می‌شوند؛ قرار بود طرح دو فوریتی در مجلس بدهیم و جلوی قراردادهای نفتی را بگیریم که به جلسه غیرعلنی انجامید.

 

وی با بیان اینکه بانک‌هایی که با برجام قرار بود تحریم‌ها را بردارند حال قرار است برای رفع تحریم با قراردادهای نفتی باج بگیرند تصریح کرد: استدلال دولت در رابطه با قراردهای نفتی این است که استخراج نفت را بلد ‌نیستیم و پول نداریم در حالی که امروزه متخصصین ما 4 میلیون بشکه نفت را بدون حضور کارشناس خارجی استخراج می‌کنند و میلیاردها تومان نقدینگی و سپرده ثابت مردم در بانک‌ها موجود است اما طرحی برای بهره‌گیری از آن نداریم.

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با بیان اینکه بخشی از پروژه‌های این دولت نظیر برجام برای خواباندن اقتصاد است گفت: نفوذی‌ها آمده‌اند تا اقتصاد را بخوابانند در واقع پس از برجام بیش از 100 هیئت خارجی به ایران آمدند اطلاعات و نیازهای ما را درآوردند و تحویل آمریکا دادند که اکنون آمریکا فرمان می‌دهد چه کسی به ایران برود و چقدر سرمایه گذاری کند.

 

وی با بیان اینکه سئوالاتی از وزیر اقتصاد درباره صندوق میزان و پدیده، مقابله با فساد اقتصاد و مبارزه با قاچاق کالا پیرامون اقتصاد مقاومتی مطرح کرده است، تصریح کرد: تحقیق و تفحص درباره قاچاق کالا را به صورت جدی دنبال می‌کنم و اکنون گزارش‌های مستندی از این موضوع وجود دارد که تمام آن در اختیار رئیس جمهور است اما تاکنون یک نفر برای بی‌توجهی به این امر عزل نشده است.

 

کریمی افزود: مبارزه جدی با قاچاق کالا نهایتاً 6 ماه زمان می‌برد و اگر انجام شود 2 میلیون نفر از 2 میلیون و 500 هزار بیکار ما سرکار می‌روند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: در زمینه اقتصاد تنها با 5 درصد برخورد شده و 95 درصد اقتصاد مقاومتی روی زمین مانده است و در این میان مبارزه با قاچاق کالا مصداق اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی است.

 

در ادامه امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در هیئت رئیسه در تلاش برای یک رویکرد هدفمند در انجام وظایف مجلس هستیم، اظهار داشت: عمده طرح‌ها و لوایح در مجلس جنس اقتصادی دارند و به طور مستقیم و غیر مستقیم کارکردهایی در این حوزه دارند، با همکاری رؤسای کمیسیون‌ها یک مفهوم ذهنی مشترک شکل گرفته تا در بستر قانون ششم توسعه قرار گیرد.

 

وی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی معیشت مردم در برابر تکان‌های اقتصادی مصون بماند پس همزمان با این موضوع حوزه نظارتی مجلس نیز فعال شدند تا از بخش‌های مختلف گزارش‌هایی برای ارائه در صحن علنی مجلس تهیه کنند.

 

قاضی زاده با بیان اینکه ساماندهی بیمه‌های تامین اجتماعی و سلامت و عمق بخشی به موضوع حمایت اجتماعی را مورد توجه قرار داده است، گفت: بیمه سلامت اجباری شد و به دنبال آن هستیم که بیمه تامین اجتماعی نیز اجباری شود؛ در واقع قانون اجتماعی در مشاغل آزاد و کشاورزی که مبنای خود اظهاری دارد به درستی اجرا نمی‌شود.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای اصلاح این موضوع آزمون وسیع برای شناسایی نیازمندان و تامین منابع عمومی برای آنان و درصد مورد نیاز منابع برای افراد با وضعیت مناسب‌تر در نظر گرفته شود تا افراد از بدو تولد تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه ایجاد منابع جدید به معنای ایجاد هزینه است گفت: منابع را باید ساماندهی کنیم، پس در مسئله اصلاح بیمه تامین اجتماعی تغییر جهت منابع هدفمندی یارانه‌ها را مدنظر داریم اما دولت مخالف است که اگر دولت جسارت نشان دهد به پوشش فراگیر بیمه تامین اجتماعی می‌انجامد.

ارسال نظرات