تنش آبی در گیوی بالا گرفت

شهرهای اردبیل، نمین، عنبران، مشگین شهر، لاهرود، گیوی، خلخال و فخرآباد جز 8 شهر استان اردبیل هستند که شاید بحران آبی نداشته باشند ولی دچار تنش آبی شده اند.
کد خبر: ۸۷۴۴۴۰۱
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری استان اردبیل روزسه شنبهاظهار کرد: این شهرها شاملاردبیل، نمین، عنبران، مشگین شهر، لاهرود، گیوی، خلخال و فخرآبادمی باشند.

شاهین پاست بیان کرد: با توجه به اینکه مصرف وتولید آب با هم تطابق ندارند این شهرها دچار تنش آبی می شوند و برای اصلاح آن هم نیاز به فرهنگ سازی در مصرف آب است.
معاون بهره برداری آبفای شهری استان اردبیل با اشاره به تلاش برای کاهش تنش وبحران آب در استان افزود:110 میلیارد ریال در بحث مدیریت بحران هزینه شده که در کاهش تنش آبی بسیار مثمر ثمر بوده ، ضمن اینکه با احداث مخازن هوایی، خرید تانکر های آبرسانی ، احداث سوله انبار مدیریت بحران وتهیه اقلام وتاسیسات مورد نیاز جلوی تنش وبحران آب در استان گرفته شده است .
پاست میزان جمعیت تحت پوشش این شرکت را 930 هزار نفر ذکر وگفت:843 هزار نفر جمعیت شهری و80 هزار نفر جمعیت روستایی تحت پوشش آب وفاضلاب استان هستند.
وی به خرید دستگاه بسته بندی آب اشاره کرد و گفت: این دستگاه با هدف تأمین آب شرب بهداشتی شهروندان وجلوگیری از بحران آب خریداری شده است.
معاون بهره برداری آبفای شهری استان اردبیل با اشاره به تأمین آب 26 شهر استان اردبیل، افزود: امسال 109 میلیاردریال اعتبار از محل مدیریت بحران در بحث کیفی سازی آب وهمچنین تا مین آب آشامیدنمی سالم هزینه خواهد شد.

ارسال نظرات