امام جمعه کوثر در دیدار با کارکنان کمیته امداد کوثر مطرح کرد

زکات، زیباترین شجره طیبه اسلام است

امام جمعه کوثر گفت: شجره طیبه زکات یکی از زیباترین برنامه های دین مبین اسلام در هر برهه از زمان است.
کد خبر: ۸۷۴۴۴۰۴
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، حجت الاسلام بیگی، امام جمعه شهرستان كوثر با حضور در جمع کارکنان و مديريت كميته امداد امام خميني (ره) شهرستان كوثر، زکات را موجب نزول رحمت الهی دانست و خواستار برنامه ریزی لازم جهت ترویج فرهنگ زکات در جامعه شد.

رئیس شورای زکات شهرستان کوثر با اشاره به جایگاه رفیع پرداخت زکات و هم ردیف بودن آن با اقامه فریضه نماز، ترویج آن در میان مردم را باعث رونق و شکوفایی در همه بخشهای جامعه به ویژه بخش اقتصادی دانست و اظهار داشت: به موازات آیات قرآن کریم، نقش پر رنگ پرداخت زکات را می توان در احادیث و روایات ائمه معصومین نیز نظاره کرد که همواره این فریضه را در رأس وظایف یک مسلمان واقعی برشمرده اند.

وی برفرهنگ سازی و اطلاع رسانی به شیوه مطلوب تاکید و ابراز داشت : باید فرائض دینی گفته شود و فرهنگ سازی گردد و مردم آگاه باشند و افرادی که زکات می پردازند شناخته شوند و در جلسات از آنها تقدیر گردد.

خطیب جمعه کوثر در خصوص راهكارها و ساز و كارهای دریافت زكات از مردم تصریح كرد: نخستین وظیفه ستاد احیای زكات بیان آثار و بركات زكات در جامعه است، با تبیین آثار و بركات زكات انگیزه مردم برای پرداخت زكات زیاد می‌شود.

حجت الاسلام بیگی خاطر نشان کرد: شجره طیبه زکات به عنوان یکی از زیباترین برنامه های دین مبین اسلام است.

سيد غلامرضا مظلومي رئیس کمیته امداد امام راحل شهرستان کوثر هم در ادامه افزود: خداوند در یك آیه كوتاه در قرآن ‌كریم وضعیت امر زكات را برای ما بیان كرده است و این آیه بیانگر آن است كه زكات همانند نماز یك واجب الهی ویك تكلیف شرعی است، زكات قرین نماز قرار گرفته است، مردم باید این تكلیف را ادا بكنند.

مظلومي گفت: برگزاری جلسه در مساجد روستاها و اجرای طرح چهره به چهره با کشاورزان و دامداران از جمله برنامه های تبلیغی و اطلاع رسانی در زمینه جمع آوری زکات و افزایش آمار عاملان زکات بوده که در سال گذشته بخوبی به نتیجه رسیده است.

زکات، زیباترین شجره طیبه اسلام است
زکات، زیباترین شجره طیبه اسلام است


ارسال نظرات