خبرهای داغ:

«همایش شعر گویشی همدرنگ»الگوی شایسته ادبی و عاملی برای انتقال فرهنگ صحیح به نسل آینده

نشست صمیمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با شهردار و شورای شهر باغملک در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی در سطح شهرستان خصوصا همکاری جهت برگزاری هشتمین همایش شعر گویشی همدرنگ همراه بود .
کد خبر: ۸۷۴۴۴۲۲
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶

احمدرضا زنگنه در نشست صمیمی با شهردار  و شورای شهر باغملک در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی در سطح شهرستان گفت: اجرای برنامه های فرهنگی با الگو سازی و فضا سازی مناسب برخی هزینه های شهرداری را در عمران و توسعه کاهش می دهد .
 
 وی با اشاره به برگزاری هشتمین همایش شعر گویشی همدرنگ افزود: نهال نوپا و تازه به ثمر رسیده شعر گویشی " همدرنگ "  نیاز به نگهداری و مراقبت و حمایت مسولین خصوصا شهرداری و شورا دارد .
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : اهداف همایش همدرنگ در ادوار گذشته در حال نتیجه دادن و ثمر دهی است بطوری شعر گویشی شناسنامه ای برای این شهرستان شده و شاعران جوان و نوجوانی شروع به فعالیت در بحث شعر گویشی آیینی نموده اند که جای تقدیر دارد .
 
در ادامه شهردار باغملک با ابراز خرسندی از همکاری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای مشترک برنامه های فرهنگی در سطح شهرستان خصوصا هشتمین همایش شعر گویشی همدرنگ گفت: ضرورت اجرای برنامه های فرهنگی بر همه روشن است و اجرای همدرنگ به عنوان نشانه و الگوی ادبی این شهرستان نیز در خور و شایسته است .
 
حسن نبوتی افزود : ما هم با توجه به مطالبه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت برگزاری برنامه های فرهنگی خصوصا همایش همدرنگ تمایل همکاری با این برنامه ها را داریم چرا که شورای شهر باغملک دیدی فرهنگی دارند .
 
شهردار باغملک خاطر نشان کرد : هزینه در اجرای برنامه های فرهنگی به خود شهرداری هم کمک میکند تا کلاس و بینش مردم نسبت عملکرد خودشان و احساس مسئولیت نسبت به وظایف شهری خودشان بالا برود و این یعنی کاهش هزینه های شهرداری .
 

در پایان ابراهیم سپاس زاده رئیس شورای شهر باغملک گفت: وظیفه ما در قبال نسل آینده انتقال فرهنگ صحیح به آنان است . گویش ها و لهجه در حال زوال هستند و این وظیفه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن شعرا و نویسندگان است که با برگزاری همچنین همایش هایی مانع از ریزش گویش ها شود .
 
وی اظهار داشت : نگاه شهرداری و شورا نگاه فرهنگی است و اولویت پرداخت هزینه ها که باید زمینه ساز فرهنگ و فرهنگ سازی شود نیز برنامه های فرهنگی مطلوب می باشد .
 
رئیس شورای شهر ، شهردارو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت نامه اجرای هشتمین همایش شعر گویشی همدرنگ را همزمان با عید غدیر در باغملک را امضا کردند

ارسال نظرات
پر بیننده ها