گزارشی از یک اقدام فرهنگی:

تشکیل زنجیره هدیه کتاب در استان اردبیل

حمایت اقتصادی از کتابفروشی های شهر و تقویت آن ها می تواند گامی عملی و موثر برای ارتقای میزان مطالعه شهروندان باشد.
کد خبر: ۸۷۴۵۰۷۷
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین به نقل از چشمه لر، هتل نگین اردبیل میزبان نخستین حلقه های زنجیره ی هدیه ی کتاب در اردبیل بود؛ برنامه ای که توسط انجمن فرهنگی «تایماز» اجرا شد و با اهدای کتاب از جانب اعضای این انجمن کار خود را آغاز کرد.

افزایش رونق فرهنگی اردبیل، کمک به اقتصاد کتابفروشی ها به عنوان شاهرگ های فعالیت های فرهنگی و ترویج عادت خرید نسخه های اصلی کتاب ها، در روزگار پایمال شدن حقوق مولف با دانلودهای غیرقانونی و افزایش سرانه ی مطالعه هدف های اصلی این طرح هستند.

در این زنجیره، هر عضو، یک جلد کتاب به عضو و داوطلب بعدی هدیه می دهد و به این ترتیب هر نفر یک جلد کتاب هدیه می گیرد و یک جلد کتاب هدیه می دهد تا این زنجیره ادامه پیدا کند.

نفر آخر زنجیره امروز نیز یک جلد کتاب به کسی خارج از این جمع هدیه خواهد داد و زنجیره کتاب در جمع ها و محافل دیگر نیز ادامه می یابد.

مجریان این طرح امیدوارند چرخه ی خرید و تبادل کتاب در قالب این زنجیره به بهبود وضعیت مطالعه و افزایش سرانه آن و در نهایت به رونق کتاب فروشی های شهر بینجامد.

پیش از این مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل بر لزوم اقدام سازمان های مردم نهاد در زمینه ی ترویج فرهنگ کتابخوانی در اردبیل تاکید کرده بود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز پیشتر از بحران مطالعه کتاب در استان اردبیل خبر داده و بر اجرای طرح هایی در جهت حل این مسله تاکید کرده بود.

حمایت اقتصادی از کتابفروشی های شهر و تقویت آن ها می تواند گامی عملی و موثر برای ارتقای میزان مطالعه شهروندان باشد.

در نخستین گردهمایی زنجیره کتاب که در هتل نگین اردبیل برگزار شد، اعضای این زنجیره بیش از پنجاه جلد کتاب به یکدیگر هدیه دادند.


ارسال نظرات