عطر خوش عطوفت و مهربانی همزمان با سراسر کشور در هرمزگان پیچید

در آستانه بازگشایی مدارس، جشن عاطفه ها که نمادی از پخش عطوفت و مهربانی از دستان پرسخاوت مردم ایران زمین است و نگاه کودکان محروم همواره چشم به راه دستان نوازشگر فرشتگان مهربانی است، در استان هرمزگان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۵۳۸۰
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸

مردم مهربان و سخاوتمند هرمزگانی که برخی از آنها شاید خود با مشکلاتی روبه رو باشند، امسال نیز پای صندوق های مهربانی حاضر شدند و با کمک های خود هر چند ناچیز سعی کردند که لبخند را بر روی لبان کودکان و دانش آموزان محروم بنشانند.

هر چند که پایداری این لبخند تنها با برگزاری یک جشن و یا یک سفره و یا یک ضیافت حمایتی میسر نیست و نیازمند برنامه ریزی های مختلف و رفع مشکلات جامعه از سوی دولت و مسئولان است، اما در هر صورت مردم اقصی نقاط ایران زمین از جمله هرمزگانی های مهربان سعی می کنند به سهم خود در پایداری این لبخند کوشا باشند.

در این روز نمادین اقشار مختلف جامعه برای دستگیری از همنوع خود، هر آنچه که یک دانش آموز در آغاز سال تحصیلی نیاز دارد را هدیه می دهند. این هدایا اغلب پوشاک، لوازم التحریر و پول نقد است که کمیته امداد کار جمع آوری و توزیع آنها در بین دانش آموزان تحت پوشش و نیازمند را بر عهده دارد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان عصر پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : امروز در مرحله نخست جشن عاطفه ها، 34 پایگاه در معابر عمومی سطح شهر برای جمع آوری کمکهای مردمی مستقر شد.

علی الهیاری بیان داشت: امسال برای نخستین بار سامانه الکترونیکی جمع آوری کمک های مردمی بر روی گوشی های تلفن همراه فعال شده که نیکوکاران می توانند با شماره گیری #076*1*8877* کمکهای خود را واریز کنند.

وی بیان داشت: پیش بینی می کنیم امسال 20 میلیارد ریال در جشن عاطفه ها در استان جمع آوری شود.

الهیاری با بیان اینکه فردا هم پایگاههای جشن عاطفه ها در میعادگاههای نماز جمعه مستقر است، خاطرنشان کرد: مرحله دوم جشن عاطفه ها 10 مهر در مدارس سراسر استان برگزار می شود که در این مرحله با بازگشایی مدارس پاکت هایی بین دانش آموزان در مدارس برای دریافت کمک های نقدی توزیع می شود.

این مقام مسئول ابراز داشت: کمیته امداد هرمزگان 11 هزار و 500 دانش آموز زیر پوشش دارد که برای تأمین نیازهای این مددجویان نیازمند 70 میلیارد ریال اعتبار است.

پارسال 14 میلیارد ریال در جشن عاطفه ها در هرمزگان جمع آوری شد.

ارسال نظرات