افتتاح چهار بوستان در پایتخت طبیعت ایران

چهار بوستان شامل ولایت، غدیر، چشمه نباتی و بانوان در آیینی با حضور علی مجدآرا رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی، قشرهای مختلف مردم و جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۴۵۴۷۸
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
شهردار یاسوج روز جمعه در آیین افتتاح این طرح ها گفت: حدود 40 هکتار به سرانه فضای سبز شهر یاسوج با بهره برداری از این بوستان ها افزوده شد.
محمدعلی جاوید، هدف از ساخت و افتتاح این چهار بوستان را فراهم کردن زیرساخت های لازم برای تامین نشاط و شادابی مردم یاسوج و گردشگران و افزایش سرانه فضای سبز آن اعلام کرد.
شهردار یاسوج افزود: بوستان ولایت در زمینی به مساحت 15 هکتار و با اعتباری افزون بر 88 میلیارد ریال ساخته شده است.
جاوید بیان کرد: آبشار مصنوعی، راه پله سنگی و بلوکی با توجه به اختلاف ارتفاع، رینگ پیاده روی، استخر آبی، آبخوری، پارکینگ و سرویس بهداشتی از جمله ویژگی های این بوستان است.
وی عنوان کرد: این بوستان مشرف بر رودخانه بشار یاسوج ساخته شده و می تواند زمینه تفریح، شادابی و نشاط مردم یاسوج و گردشگران را مهیا کند.
جاوید ابراز داشت: بوستان غدیر در زمینی به مساحت 14 هکتار ساخته شده و زمین فوتبال، فضای مناسب برای بازی و نشاط کودکان، پارکینگ، پیست دوچرخه سواری و سرویس بهداشتی از امکانات موجود در آن است.
شهردار یاسوج گفت: اعتباری افزون بر 43 میلیارد ریال برای ساخت این بوستان هزینه شده است.
جاوید اظهار داشت: در راستای ایجاد فضای سبز و محیط آرام و نشاط آور برای مردم و گردشگران یاسوج بوستان چشمه نباتی در زمینی به مساحت هشت هکتار و با اعتباری افزون بر هشت میلیارد و 500 میلیون ریال ساخته شد.
وی وجود کافی شاپ، رستوران، آلاچیق، فضای مناسب برای بازی کودکان، سرویس بهداشتی و پارکنیگ را از ویژگی های این بوستان اعلام کرد.
جاوید افزود: بوستان بانوان یاسوج به منظور ایجاد فضای اختصاصی نشاط، شادابی و ورزش برای زنان و دختران این شهر در زمینی به مساحت 2 و نیم هکتار ساخته شده است.
وی بیان کرد: ساختمان های نگهبانی و مدیریت زنان بی سرپرست، آبخوری، پارکینگ، سرویس بهداشتی و امن و محصور بودن بوستان بانوان یاسوج بخشی از ویژگی ها و امکانات آن است.
جاوید عنوان کرد: برای ساخت این بوستان اعتباری افزون بر 23 میلیارد ریال هزینه شده است.
شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد دارای جمعیتی افزون بر 120 هزار نفر است.
ارسال نظرات