رصد رسانه‌ها در آیینه «بسیج»

پاسخ امام جمعه تهران به نوبخت/تکرار دلواپسی های صالحی/بزک وقیحانه آمریکا در روزنامه نزدیک به هاشمی

سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج در تلاش است همه روزه، رصد سریع رسانه های مختلف کشور را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. با ما همراه باشید...
کد خبر: ۸۷۴۵۴۸۰
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
 سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج – رصد رسانه های مجازی و مکتوب امروز (26شهریور  1395) خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است مهم و قابل توجه باشد را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

جماران- نقاط تقابل شیعه انقلابى و تحجر داعشى از نگاه نوه امام(ره)

پافشاری علی مطهری بر یک ادعای پوچ/تکرار دلواپسی های صالحی

حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم سردار حاج احمد غلامی که در حسینیه جماران برگزار شد، گفت: اصل اینکه ما در اسلام چیزی به نام کفر، کافر و کافر شدن داریم را کسی منکر نمی شود. اما اصل در هر مسلمی این است که او باقی بر اسلام است؛ همچنان که اصل این است که باقی بر عدالت است.
سید علی خمینی تأکید کرد: پرهیر از تکفیر در سنت اسلامی ما به وفور یافت می شود. اینکه آیه قرآن می فرماید «و لاتقولوا لم القی الیکم السلام لست مؤمنا» یعنی به کسی که به شما القاء سلام می کند بی جهت کافر نگویید. همچنین در روایات ما بابی به نام «اثم من کفّر مسلما» وجود دارد. در روایت نبوی آمده است که «ملعون ملعون من رمى مؤمنا بکفر» یعنی کسی که تهمت کفر به مسلمان یا مؤمن بزند ملعون است.

ایسنا- پافشاری علی مطهری بر یک ادعای پوچ

پافشاری علی مطهری بر یک ادعای پوچ/تکرار دلواپسی های صالحی

علی مطهری در جوابیه‌ای خطاب به حسن بیگی نماینده دامغان که از برخی مواضع او درباره ماجرای فایل صوتی منتظری انتقاد کرده بود، در اینستاگرام خود نوشت: برخی اصلا معتقد به خطا در جمهوری اسلامی نیستند و یک وجود ملکوتی برای نظام قائلند برخی دیگر معتقد به خطا هستند اما می گویند نباید به صورت آشکار گفته شود چون موجب تضعیف نظام است. امثال من می گوییم باید خطاها به صورت آشکار گفته شود تا تکرار نشود و نظام اصلاح گردد و به نظر من راه درست همین است مگر مواردی که با اقدام پنهان اصلاح می شود که بسیار اندک است.

فارس- تکرار دلواپسی های صالحی

پافشاری علی مطهری بر یک ادعای پوچ/تکرار دلواپسی های صالحی

رئیس سازمان انرژی اتمی در مصاحبه با روزنامه گاردین، گفت: غرب به وعده‌هایی که داده بود عمل نکرده و برجام دستاوردهایی را که از آن انتظار می‌رفت محقق نکرده است.

ایلنا- شکایت شرکت نفت از وکیل زنجانی

پافشاری علی مطهری بر یک ادعای پوچ/تکرار دلواپسی های صالحی

رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا گفته است: شرکت ملی نفت ایران علیه شخص من به اتهام نشر اکاذیب شکایت کرده است و به نظر می‌آید که حدود یک ماه پیش این شکایت تنظیم شده و من ۵ روز فرصت دارم که خودم را به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه معرفی کنم.

باشگاه خبرنگاران- پاسخ امام جمعه تهران به نوبخت

پافشاری علی مطهری بر یک ادعای پوچ/تکرار دلواپسی های صالحی

آیت الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: رست است که جای تصمیم در عرصه شورای عالی امنیت ملی است نه نماز جمعه اما نماز جمعه، جای روشن‌گری برای امور مختلف کشور که هست. آن طرف دنیای اسلام، حادثه‌ای اتفاق افتاد، شما تحلیلش کنید اما حادثه‌ای به این مهمی اتفاق افتاده، آیا در نماز جمعه نباید گفته شود؟

وی ادامه داد: اگر این طور پیش برود، می‌گویند امامان جمعه اصلاً وارد تحلیل‌های سیاسی هم نشوند. نماز جمعه نمازی عبادی و سیاسی است که در آن باید به مسائلی از این دست ورود کرد، اما تصمیم با تریبون نماز جمعه نیست.

تسنیم- آرای روحانی لب مرزی است

پافشاری علی مطهری بر یک ادعای پوچ/تکرار دلواپسی های صالحی

محمد ناظمی اردکانی قائم‌مقام جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با تسنیم گفته است: در انتخابات ریاست جمهوری 96 ممکن است آرای روحانی لب مرزی باشد، در این میان فرد یا جریان سیاسی که بتواند آرای سیال را جمع کند به پیروزی خواهد رسید. رصد اخبار از فعالیتهای انتخاباتی حاکی از آن است که رقابت دو جریان سیاسی اصلاح‌طلبی و اصولگرایی سنگین است و شرایط به دوقطبی شدن پیش می‌رود مگر اینکه شرایط تغییر کند.

مشرق- مخالفت رهبر انقلاب از مذاکره مهدی هاشمی با سعودی‌ها

پافشاری علی مطهری بر یک ادعای پوچ/تکرار دلواپسی های صالحی

آیت الله ری‌شهری در کتاب خاطراتش، به مخالفت و ناراحتی رهبر انقلاب از دخالت و مذاکره فرزند هاشمی رفسنجانی با مقامات سعودی اشاره کرده و می‌نویسد: رهبر انقلاب از اینکه مطلع می‌شوند پسر هاشمی رفسنجانی به صورت غیر رسمی برای مذاکره با طرف عربستانی اعزام‌شده، ناراحت شده و می‌فرمایند: اینکه پسر آقای هاشمی برای مذاکره اعزام‌شده، کار بدی بوده است.

آرمان- بزک وقیحانه آمریکا در روزنامه نزدیک به هاشمی

پاسخ امام جمعه تهران به نوبخت/تکرار دلواپسی های صالحی

این روزنامه در مطلبی با عنوان "دست دوستی‌آمریکا به سوی ایران" نوشت: «در صورت پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، او باید جان کری را به دلیل رابطه منحصر به فرد با همتای ایرانی خود به عنوان نماینده آمریکا در امور ایران منصوب کند.» این موضوعی بود که در گزارش پایگاه خبری نشنال اینترست به آن اشاره شده است. تاکید بر روابط حسنه ظریف و کری به ویژه از سوی یک رسانه آمریکایی را می‌توان از چند جهت مورد بررسی قرار داد و باید منتظر ماند و دید که این تاکید بر ادعای روابط خوب وزرای خارجه ایران و آمریکا چه تاثیری در انتخابات ریاست جمهوری این کشور دارد. نکته قابل تامل در اینجاست که کری و مقامات آمریکایی تمایل زیادی به رفاقت و رفتار حسنه با ایرانی‌ها دارند که این موضوع در سال ۹۳ محسوس بود.

اعتماد- دستاوردهای دولت از نگاه روزنامه اصلاح طلب

پاسخ امام جمعه تهران به نوبخت/تکرار دلواپسی های صالحی

این روزنامه در گزارشی با عنوان "تكرار روحاني استراتژي اصلاح طلبان" نوشت: حسن روحاني در حالي قرار است پا به اين انتخابات بگذارد كه سه سال قبل با حمايت يكپارچه و همه‌جانبه اصلاح‌طلبان راهي پاستور شد و توانست طي اين سه سال نقاط درخشان بسياري در كارنامه دولتش ثبت كند. دور كردن سايه جنگ و تحريم از سر كشور، بازگشت ايران به عرصه بين‌المللي و خروج از انزواي سياسي و اقتصادي در جامعه جهاني مهم‌ترين دستاوردهاي دولت او در حوزه ديپلماسي بود.

شرق- اطلاعات غلط روزنامه های اصلاح طلب به مخاطبان

پاسخ امام جمعه تهران به نوبخت/تکرار دلواپسی های صالحی

روزنامه شرق گفتگویی از عباس عبدی منتشر کرده است. عبدی در پاسخ به این سوال که ‌به نظر شما عملکرد دولت در انتخاب رئیس مجلس درست بود؟ گفته است: تا آنجایی که می‌دانم دولت دخالتی نداشت. 
این در حالی است که چند روز پیش، محمدرضا عارف از دخالت دولت و برخی وزرا در انتخاب رئیس مجلس ابراز نارضایتی کرده و گفته بود:  دخالت دولتی‌ها در انتخابات ریاست مجلس اتفاق بدی بود.

کیهان- صالحی به حرف منتقدان رسید

پاسخ امام جمعه تهران به نوبخت/تکرار دلواپسی های صالحی

این روزنامه در گزارشی نوشت: منتقدان از آغاز مذاکرات پیرامون موضوع هسته‌ای موسوم به برجام با اشاره به سابقه بدعهدی غرب و خاصه آمریکا نسبت به تبعات اجرای یک طرفه تعهدات هشدار داده بودند و حالا پس از سه سال صالحی به این نکته اذعان می‌کند که طرف غربی برای اجرای کامل تعهداتش، دائم بهانه تراشی می‌کند. 

وطن امروز- برجام روزهای سختی پیش رو دارد

پاسخ امام جمعه تهران به نوبخت/تکرار دلواپسی های صالحی

مدیران دولت حسن روحانی نسبت به سرنوشت برجام پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا نگران هستند. آنها نسبت به رفتار دولت بعدی آمریکا با برجام دلواپسی‌های جدی دارند. در همین راستا علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی که نقش کلیدی در توافق ایران و 1+5 بر سر برنامه جامع اقدام مشترک داشته است می‌گوید ممکن است دولت بعدی آمریکا برای اجرای برجام مخاطرات جدی ایجاد کند. 


ارسال نظرات