فرماندار شهرستان نمین خبر داد؛

افتتاح کتابخانه عمومی روستای نیارق نمین در ماه آینده

فرماندار شهرستان نمین از افتتاح کتابخانه عمومی روستای نیارق در ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۵۵۴۷
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، فرهاد عبدالعلی پور در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نمین با بیان اینکه در این شهرستان 4 کتابخانه عمومی با دارا بودن نزدیک به 55 هزار جلد کتاب و جذب بیش از سه هزار عضو در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: احداث و راه اندازی کتابخانه های عمومی در روستاهای پرجمعیت، نقش قابل توجهی در توسعه فرهنگی این مناطق خواهد داشت.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نمین افزود: کتابخانه عمومی روستای دولت آباد نیز در حال احداث بوده و طی ماههای آینده به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز در این جلسه با اعلام اینکه 58 کتابخانه عمومی نهادی و 10 کتابخانه عمومی مشارکتی در سطح استان به مردم خدمات رسانی میکنند، اظهار داشت: طی نیم سال اول 95 ، نهاد کتابخانه های عمومی کشور نزدیک به 12 هزار جلد به کتابخانه های عمومی استان ارسال کرده است.

رباب عزیزخانی، عضویت 41 هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان را مورد اشاره قرار داده و افزود: باید با همدلی و همکاری، فرهنگ کتابخوانی را در جامعه ارتقا داده و اعضای کتابخانه های عمومی را به استانداردهای لازم نزدیک کنیم.

وی، افزایش سرانه مطالعه را یکی از شاخص های توسعه فرهنگی هر جامعه ذکر کرده و تصریح نمود: جامعه ای که مردم آن با کتاب و مطالعه انس بگیرند، از عقب ماندگی بدور خواهند ماند.

گفتنی است که در پایان این جلسه، اعضای انجمن به جمع خوانی کتاب «دشت بان» نوشته احمد دهقان پرداختند.


ارسال نظرات