تقویت اعتقادات موجب تزکیه نفس است

غفاری گفت: مدرک و تشریفات نباید برای ما هدف باشد زیرا مانع و بازدارنده است، تلاش کنیم اعتقادات خود را تقویت کنیم، تزکیه نفس داشته باشیم.
کد خبر: ۸۷۴۵۶۷۲
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲


به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، غفاری با اشاره به اینکه امام راحل کاری کرد که امروز با وجودی که جنگ از مرزهای جغرافیایی ایران به سمت مدیترانه رفته است اما بچه‌های ما هنوز به سمت شهادت می‌روند، اظهار کرد: امام راحل روزی مثل همه ما بود، معصوم و معصوم‌زاده نبود اما در این اقیانوس بیکران، تلاش کرد تا یک شناور قوی شد و توانست هم خود و هم دنیایی را نجات دهد، لذا ما هم یک دانشجوی معمولی نیستیم باید شاخص‌های لازم را کسب کنیم تا در این مسیر موفق شویم.

حجت‌الاسلام علی غفاری در مراسم آغاز تحصیلی خواهران طلاب شهرستان بابل اظهار کرد: ما نیامدیم مدرک بگیریم مدرک‌گرایی از مشکلاتی بود که سر راه حوزه علمیه ایجاد شد که از موانع رشد حوزه علمیه است.

وی با اشاره به اینکه نگران هستم طلبه‌های ما در آینده سطح‌خوانی شوند و مطالب را عمیق نخوانند و خوب دریافت نکنند، افزود: منابع دین و مکتب شیعه ما قرآن است و در کنار آن سنت یعنی روایات، عقل و اجماع است اگر قرار است طلاب در این اقیانوس بیکران غواصی و گوهر آن را استخراج کنند لازم است به سلاح‌های این مسیر مجهز شوند، باید بدرستی آنچه را که ترسیم شده را دریافت کنند تا بتوانند این گوهرها را استخراج کنید چنانچه امام رضا(ع) می‌فرمایند؛ اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند از ما تبعیت می‌کنند.

رئیس حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: از رسالت‌های ما این است که کلام و زیبایی‌های دین را به درستی دریافت کنیم و به‌درستی در گفتار، رفتار و زندگی خود جلوه دهیم که اگر چنین کنیم دیگر نیازی نیست دیگران را با اسلحه و ترس از قانون به سمت خود بکشانیم آنها خود به سمت ما می‌آیند.

وی ادامه داد: مگر آیت‌الله بهجت، امام خمینی(ره) و ... کسی را به زور سرنیزه و تهدید و تطمیع به دنبال خود حرکت دادند، که این همه دل‌ها را به سوی خود روانه کردند.

غفاری با اشاره به اینکه کلید گوهر دل، در حوزه‌های علمیه و منابع دینی ما است که باید درست دریافت کنیم، یادآور شد: امروز دنیای کفر به تمام تجهیزات مجهز شده و همه علم خود را به کار گرفته تا بتواند جوامعی که رو به بیداری هستند را نابود تا نور خدا را خاموش کند، اگر قرار است ما با همه این تجهیزات مقابله کنیم و خود، خانواده، جامعه و دنیا را حفظ کنیم تنها راه نجات توجه به آموزه‌های قرآن کریم و اهل بیت(ع) بوده که مصداق بارز آن امام حسین(ع) است.

رئیس حوزه علمیه خواهران مازندران ادامه داد: باید این معارف را به درستی دریافت کنیم نه در حد گفتن، اینکه امام محمد باقر(ع) تأکید به ژرف نگری در دین دارند برای این است که دین را به درستی دریابیم و درک کنیم تا با جان ما عجین شود که در این صورت هرگز از دین رو بر نمی‌گردانیم.

وی اضافه کرد: چون جوانان این ملت از زبان امام راحل حقانیت جنگ را باور و به‌درستی دریافت کردند در شب عملیات در میدان مین غلت می‌زنند با وجودی که می‌دانستند عاقبت این غلت زدن یعنی تکه‌تکه شدن و شهادت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها