کارشناس اجتماعی در گفتگو با«بسیج»:

اشاعه فرهنگ تجمل گرایی در جامعه مردم را به تباهی می کشاند

فارابی گفت: تبلیغ تجمل گرایی از طریق رسانه ها که با دین و فرهنگ ما هم سازگاری ندارد مردم را به تباهی می کشاند.
کد خبر: ۸۷۴۵۸۱۷
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰

طاهره فارابی کارشناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به تبلیغ تجمل گرایی در تلویزیون و تبعات آن در سطح جامعه اظهار داشت: متأسفانه عمده تبلیغات صدا و سیما مخصوصاً در تلویزیون در راستای اشاعه فرهنگ تجمل گرایی است که با فرهنگ ایرانی اسلامی ما هیچ همخوانی ندارد.

وی در ادامه این مطلب افزود: تبلیغ تجمل گرایی در جامعه ما برای قشر مستضعف و حتی متوسط جامعه بسیار خطرناک است زیرا این افراد می خواهند به امکانات طبقه مرفّه جامعه دست یابند اما نمی توانند و بدین ترتیب دچار سرخوردگی می شوند.

فارابی ضمن تأکید بر لزوم جلوگیری از اشاعه پوشش و اسباب زندگی تجمل گرایانه از طریق رسانه ملی خاطر نشان کرد: باید جلوی کسانی که برای تبلیغ تجمل گرایی و مصرف گرایی در صدا و سیما هزینه می کنند را گرفت، الان وضعیت به گونه ای شده که خانواده های ایرانی به شدت سرگرم مسائل دنیایی و تجمل گرایی شده اند و این مسئله را در همه زمینه ها مانند پوشش، خانه، وسایل زندگی و غیره می توان مشاهده کرد.

این کارشناس اجتماعی بیان داشت: برای اشاعه فرهنگ مصرف گرایی طبق آموزه های دین اسلام مسئولان دولتی باید از خود شروع کنند اما متأسفانه مسئولان هم رعایت نمی کنند و قطعاً می توان گفت تبلیغ اینگونه مسائل که با دین و فرهنگ ما هم سازگاری ندارد مردم را به تباهی می کشاند.


ارسال نظرات