ازدواج آسان هشتاد زوج توکهور و هشتبندی؛

مسئول روابط عمومی سازمان بسیج:بسیج امتداد مردمی همه نهادها و دستگاه‌هاست

در آستانه فرارسیدن عید غدیر خم هشتاد زوج توکهور و هشتبندی در قالب ازدواج آسان زندگی مشترک خود را آغاز کردند.
کد خبر: ۸۷۴۵۸۷۰
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بندرعباس، مسئول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، افزود: اساس انقلاب اسلامی توجه به محرومین است و محرومین به‌عنوان خانواده خدا در احادیث یادشده‌اند.

اسماعیل احمدی با اشاره به اینکه ازآنچه مدنظر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است، در توجه به محرومین به‌طور حتم خیلی عقب‌مانده‌ایم، اظهار کرد: بسیج و سپاه مردمی‌ترین و محروم‌ترین نهاد هستند زیرا از خود مردم بوده و در دل مردم قرار دارند و تا می‌توانیم باید درزمینهٔ های اجتماعی و فرهنگی اقدامات مهمی انجام دهیم.

وی بابیان اینکه نباید از حوزه اجتماعی غفلت کنیم، تصریح کرد: امروز دو مشکل و دغدغه اساسی جوانانمان اشتغال و ازدواج است که در حوزه اشتغال با طرح اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری و برنامه‌ریزی‌های مناسب از طریق بسیج بیش از یک هزار و صد و پنجاه‌هزار نفر به‌صورت مستقیم و ده‌ها هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم وارد بازار کار شدند.

احمدی آموزش درزمینهٔ کشاورزی، باغات، دام و طیور را امری ضروری در رفع بخشی از کمبود اشتغال به‌ویژه در مناطق محروم دانست و عنوان کرد: ازدواج آسان و تهیه هدایایی از طریق خیرین از برنامه‌هایی است که در مناطق محروم برای برگزاری مراسم ازدواج آسان در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ولنگاری فرهنگی را به‌عنوان یک خطر پیش رو جامعه مطرح کرده است، تصریح کرد: بسیج خود به فرهنگ و حرکت فرهنگی است و تمامی اقدامات در تمامی زمینه‌ها از سیاسی گرفته تا ورزشی باید از منظر فرهنگی نگریسته شود اما بودجه بسیج و بخش فرهنگی بسیار اندک است این در حالی است که سالانه 25 هزار یادواره شهید برگزار می‌شود که باوجود بودجه اندک برگزار می‌شود زیرا بسیجیان اصل بودجه را از خیرین و مردم تهیه‌کرده و مراسمات برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: از طرفی همایش‌های بسیج، تجملاتی و با هزینه‌های هنگفت نیست و به‌سادگی برگزار می‌شود و به همین دلیل چندان هزینه‌ای ندارد اما اثرگذاری آن بالاست و باید بدانیم در اسراف با عدم نفوذ کلام و تأثیرگذاری روبه‌رو هستیم.

احمدی بابیان اینکه نیاز به حرکت و روحیه انقلابی داریم و هر جا این روحیه انقلابی از دولت‌ها، اقشار و جامعه دور شود دچار عقب‌افتادگی می‌شویم، اضافه کرد: نیاز به تقویت روحیه انقلابی در بین مردم‌داریم و در این صورت به اهداف و چشم‌اندازهای انقلاب اسلامی دست خواهیم یافت اما اگر بخواهیم با شیوه کارمندی حرکت کنیم راه به‌جایی نمی‌بریم بلکه باید باروحیه جهادی تقویت‌شده و گام برداشت.

این مقام مسئول بابیان اینکه بسیج امتداد مردمی همه نهادها و دستگاه‌هاست، اظهار کرد: ما خود را دولت و مجلس می‌دانیم برای آنکه کمک کنیم به‌طور مثال طبق فرمایش مقام معظم رهبری اردوهای جهادی کمک به کارآمدی دولت است و یا فعالیت بسیج و سپاه در بحث اقتصاد مقاومتی نیز کمک به دولت است.

وی ادامه داد: اگر زمانی دولتمردی نتوانسته کاری کند ما به دنبال کمک هستیم نه به دنبال مقصر و به‌جای مچ‌گیری دست می‌گیریم و به‌عنوان چشم بینا همراه دولت هستیم و در بحث شناخت محرومیت‌ها تلاش برای رفع و دفع آن‌هاست و از این منظر بسیج و سپاه می‌تواند کارآمد باشد.

احمدی در پایان افزود: نقدهای یک‌سو اثرگذاری ندارد و باید بین دستگاه‌ها وحدت و انسجام باشد و بسیج و سپاه همواره در این زمینه پیش‌قدم بوده و استقبال کرده‌ایم و با تمامی دستگاه‌ها وحدت و همکاری داریم زیرا هدف بسیج و سپاه منفعت به مردم است و در این راستا گام برمی‌داریم.

همچنین رئیس اداره ورزش و جوانان بخش توکهور و هشتبندی در حاشیه برگزاری مراسم باشکوه ازدواج هشتاد زوج جوان گفت: در این مراسم زوج‌های جوان با حضور در دفتر عاقد که به‌صورت متمرکز در سالن ورزشی پس از جاری کردن صیغه عقد با دریافت یک جلد کلام‌الله مجید،یک شاخه نبات و چادرنماز، زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

مرتضی احمدی افزود: ترویج فرهنگ ازدواج آسان هدف اصلی برگزاری این مراسم در بخش توکهور و هشتبندی است که با شناسایی معضل‌های اصلی پیش روی جوانان در امر ازدواج، ازدواج‌های پرزرق‌وبرق و تجملاتی دیگر در این مناطق کمرنگ شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان بخش توکهور و هشتبندی اظهار کرد: نهادینه شدن ازدواج آسان در بین جوانان و خانواده‌ها علاوه بر کاهش باری مالی برای زوجین در ابتدای شروع زندگی مشترک یک محرک خوبی برای استقبال و ایجاد انگیزه و همچنین کاهش سن ازدواج جوانان در این منطقه شده است.

احمدی هدف از برگزاری این جشن گروهی ازدواج ،تحکیم بنیاد خانواده ،ترویج ازدواج آسان، دوری ازتجمل گرایی در ازدواج‌ها و کمک به اقشار بی‌بضاعت در امر ازدواج عنوان کرد .

وی در پایان خاطر نشان کرد: مراسم باشکوه ازدواج هشتاد زوج بخش توکهور و هشتبندی با حضور مسئولین کشوری ، اقشار مختلف مردم و مسئولین شهرستانی و به همت شهرداری، همکاری کمیته امداد، دفتر امام‌جمعه و شورای اسلامی در زمین ورزشی چندمنظوره این بخش برگزار شد.

ارسال نظرات