خبرهای داغ:
سعید حاجی زاده خبر داد:

طرح کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز برای سامان دهی باغ گلستان

خبرگزاری بسیج: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان شهر تبریز خواستار سامان دهی و مناسب سازی فضای محوطه باغ گلستان شد.
کد خبر: ۸۷۴۶۰۳۶
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سعید حاجی زاده با اشاره به جایگاه تاریخی و فرهنگی محوطه باغ گلستان به عنوان مقبره العرفای تبریز و نصب یادمان شمس تبریزی در این باغ گفت: به رغم اقدامات اشاره شده، فضای فرهنگی و اجتماعی این باغ در حال حاضر به هیج وجه در شان جایگاه تاریخی آن نیستواین مکان فرهنگی با ارزش در عمل محل تجمع افراد معتاد و لاابالی شده است.
حاجی زاده تاکید کرد: باید ضمن برخی اقدامات فیزیکی مانند حصارکشی نامحسوس با استفاده از نمادهای معماری ایرانی-اسلامی و محوطه سازی و نورپردازی مناسب، برنامه های فاخر فرهنگی و اجتماعی به طور مستمر در باغ گلستان اجرا شود تا فضای اجتماعی آن تغییر یابد.
وی افزود: برای این منظور حتی می توان برخی مراکز فرهنگی و هنری را در این مکان دایر و مستقر کرد. رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا گفت: کمیسیون در حال پیگیری این موارد و به طور کلی سامان دهی باغ گلستان بوده وپیشنهاد مربوط را به شهردار کلان شهر تبریز ارایه کرده است.
حاجی زاده افزود: شهردار تبریز در خصوص این پیشنهاد دستور لازم را به معاونت عمرانی شهرداری صادر کرده است وامیدواریم این باغ با ارزش هم از نظر فیزیکی و هم فرهنگی و اجتماعی به زودی مناسب سازی و برای تبریز 2018 آماده حضور گردشگران خارجی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها