رئیس کل دادگستری گیلان:

انتقال فرهنگ‌ها از آن سوی مرزها فريبنده است

رئیس کل دادگستری گیلان انتقال فرهنگ‌ها از آن سوی مرزها را فريبنده دانست و گفت: برگزاری جلسات و نشست‌های قرآنی روح را صيقل داده و بر صفای دل‌ها می‌افزايد.
کد خبر: ۸۷۴۶۰۶۲
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶

به گزارش بسیج از گیلان، احمد سیاوش‌پور در آیین اختتامیه دوره استانی مسابقات قرآنی قوه قضاییه که با حضور فعالین قرآنی دادگستری‌ها، سازمان‌های تابعه و خانواده‌های آنها برگزار شد، با تبريک اعياد ماه ذی‌الحجه و دهه ولايت، يكی از علل مشكلات و بداخلاقی‌های اجتماعی و اخلاقی جامعه امروز را غفلت و فاصله گرفتن از قرآن دانست.

وی گفت: در برخورد با هجمه‌های فرهنگی و اجتماعی بايد به قرآن و آموزه‌های قرآنی متوسل شويم و از اين رو فرهنگ الگوبرداری از قرآن در دستگاه قضایی به شدت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اينكه دور شدن از قرآن باعث ايجاد خلا و شكاف در جامعه می‌شود، تصريح كرد: دشمنان همواره از اين شكاف در جهت رسيدن به اميال خود استفاده می‌کنند.

اين مقام ارشد قضایی رنگ باختن فرهنگ اصيل ايرانی و اسلامی را متاثر از فراموش كردن دستورات الهی عنوان كرد و افزود: متاسفانه برخی از مسئولان و متوليان فرهنگی نيز از اين مسئله غافل بوده و به اهميت آن واقف نمی‌باشند.

سياوش‌پور با تاكيد بر اهميت پيوند زدن روح و جان جوانان و كودكان با كلام الهی، خاطرنشان كرد: نبايد اجازه دهيم تا دشمنان بر فرهنگ ما غلبه پيدا كرده و در صدد جايگزينی فرهنگ مبتذل غربی باشند.

رئیس کل دادگستری گیلان در ادامه انتقال فرهنگ‌ها از آن سوی مرزها را فريبنده دانست و گفت: برگزاری جلسات و نشست‌های قرآنی روح را صيقل داده و بر صفای دل‌ها می‌افزايد.

وی با تشكر از رياست قوه قضایيه و معاونت فرهنگی دستگاه قضایی، از اقداماتی كه در مسير نشر قرآن و انس با كلام الهی در دستگاه قضایی انجام می‌شود قدردانی و تاكيد كرد: استمرار آموزش آموزه‌های قرآنی از اهداف مسئولين است.

رئيس شورای قضایی گیلان با اشاره به آسيب‌ها و آفات دنيای مجازی و مسائلی كه كانون خانواده را تهديد می‌کند، خواستار توجه هر چه بيشتر و نزديکی و انس خانواده‌ها با قرآن كريم شد.

به گزارش بسیج، این دوره از مسابقات قرآن كريم در مرحله استانی و در رشته‌های حفظ، ترتیل، قرائت، ترجمه، مفاهیم و حفظ موضوعی میان كاركنان دستگاه قضای و خانواده‌های آنان برگزار شد. نفرات برگزيده در مسابقات منطقه‌ای با يكديگر رقابت خواهند كرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار