یک روانشناس در گفتگو با «بسیج»:

انیمیشن های خشن، کودکان را پرخاشگر کرده است

عابدین گفت: به خاطر افزایش بازی ها و فیلم ها و انیمیشن های خشن برای کودکان و نوجوانان، نسل جدید یک نسل پرخاشگر، نابالغ و غیر منطقی شده که به دنبال راه های غیر منطقی برای تخلیه انرژی، خشم و هیجان خود هستند.
کد خبر: ۸۷۴۶۰۷۷
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳

دکتر علیرضا عابدین روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به افزایش بازی ها و فیلم های خشن کودکانه و آسیب های آن بر رفتار و روان کودکان اظهار داشت: به نظر می رسد در جامعه امروز ما انسان هایی را به بار آورده ایم که درست در دنیای مادی گری و غیر معنوی قدم بر می دارند.

وی افزود: به دلیل تغیییر سبک زندگی، انسان های نسل جدید بیشتر به ظاهر خود می پردازند و به سنت و مذهب و ایمان اعتقاد چندانی ندارند در نتیجه در این میان فرزندانی با این نوع اعتقادات و گرایشات پدید می آیند.

دکتر عابدین تصریح کرد: متأسفانه الان کالاها و بازی هایی برای کودکان و نوجوانان تبلیغ می شود و در جامعه وجود دارد که کاربردی نبوده و حتی با خشونت هم هستند مسلماً این مسئله تبعات خاص خود را خواهد داشت.

این روانشناس خاطر نشان کرد: مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می دهد به خاطر تغییر سبک زندگی و افزایش بازی ها و فیلم ها و انیمیشن های خشن برای کودکان و نوجوانان، نسل جدید یک نسل پرخاشگر، نابالغ و غیر منطقی شده است که به دنبال راه هایی برای تخلیه انرژی، خشم و هیجان خود هستند مسلماً اگر ما برای تخلیه انرژی و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان راه های مناسب همچون ورزش و غیره را فراهم نکنیم باید شاهد تبعات خطرناکی آن باشیم لذا باید برای ساختن و پرورش فکری نسل و پیوند نسل جدید با معنویات پل های اخلاقی و ساختارها شخصیتی مناسبی را معرفی کنیم.


ارسال نظرات
آخرین اخبار