استاندار اردبیل گفت:

تعیین محدوده منطقه آزاد با کانال به جای فنس‌کشی

به جای فنس‌کشی که هزینه زیادی را به همراه دارد، پیشنهاد کردیم تا کانال اصلی و در دست ساخت مغان به عنوان محدوده منطقه آزاد تعیین شود.
کد خبر: ۸۷۴۶۳۴۱
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل از آران مغان، مجید خدابخش عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل که با موضوع تعیین منطقه آزاد اردبیل انجام شد، اظهار کرد: ما در حال حاضر در کشور هفت منطقه آزاد داریم که به دو شکل به تصویب رسیدند که شکل اول آن تعیین محدوده از سوی هیأت دولت بعد از تصویب و شکل دوم نیز تعیین محدوده در هنگام ارسال لایحه به مجلس بوده است.

وی با بیان اینکه دولت اخیراً نیز لایحه هفت منطقه آزاد و ویژه تجاری را به مجلس ارائه کرده که طی دو سه هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود، افزود: در مکاتباتی که داشتیم، اعلام شده که باید محدوده را ما تعیین کرده و به مجلس ارائه کنیم که البته در طرح توجیهی محدوده 330 هزار هکتاری در این زمینه پیشنهاد شده بود که با مخالفت‌هایی روبه‌رو شد.

استاندار اردبیل گفت: ما این محدوده را با حذف نقاطی همچون سرعین و مشگین‌شهر به 40 هزار هکتار شامل شهرهای گرمی، بیله‌سوار و پارس‌آباد رساندیم که عمدتاً مربوط به اراضی ملی و زمین‌های منابع طبیعی است که سعی می‌کنیم در قالب کانال اصلی و در حال احداث در شمال استان بدون فنس‌کشی این محدوده را معین کنیم.

خدابخش تصریح کرد: قطعاً گمرک بیله‌سوار و فرودگاه پارس‌آباد در داخل این محدوده قرار دارد اما بخش‌هایی از خود شهر بیله‌سوار و پارس‌آباد در این محدوده واقع نشده و ما سعی می‌کنیم تا بعد از تصویب لایحه منطقه آزاد در مجلس زمینه تعیین دقیق محدوده آن را انجام دهیم.


منبع: فارس

ارسال نظرات