برندسازی، گامی بلند در شکوفایی اقتصاد استان اردبیل

کار افرین سرعینی: ما می توانیم با استفاده از تجربه موفق فعالین اقتصادی جهان، در زمینه برندسازی برای محصولات بومی استان اردبیل گام های استوارتری برداریم.
کد خبر: ۸۷۴۶۳۶۴
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین به نقل از چشمه لر، علی کیشی زاده در گفت و گو با خبرنگار ما با طرح برخی مشکلات و گره های پیش روی کارآفرینی در سطح شهر و استان اردبیل، پایین بودن درآمد سرانه را مهم ترین و اصلی ترین دلیل پدیدآورنده مشکلات موجود در سطوح خرد و کلان اقتصاد این استان دانست و تاکید کرد: با یک بررسی و کنکاش مختصر و هدف دار در این حوزه به خوبی می توانیم با پی بردن به علل و ریشه این مشکلات با اتخاذ تصمیمات درست؛ راهی برای مرتفع کردن آن پیدا کنیم.

وی با برشمردن اسامی برخی فعالین موفق و کارآفرین در بخش صنعت اردبیل، اظهار کرد: نمی توانیم وجود برخی مشکلات عمومی پیش پای صنعتگران و سرمایه گذاران سراسر کشور را منکر شویم اما هستند صنعتگران و تجار کارآفرینی همچون کمال فتحی بی طرف، ناصر رئیسی، کریم جهازی و … که به رغم رویارویی با مشکلاتی که همه با آن دست به گریبان هستند، ضمن موفقیت در امر صنعت، تولید و تجارت، راه را برای کارآفرینی و ایجاد فرصت اشتغال و سرمایه گذاری برای دیگران هم فراهم می کنند.

کارآفرین اردبیلی از افراد موفق در عرصه صنعت و تجارت استان به عنوان ذخایر و تکیه گاهی برای این عرصه در استان اردبیل یاد کرد و گفت: باید موفقیت این افراد و پیشرفت مجموعه های در اختیار چنین شخصیت های مطرح صنعتی و اقتصادی استان را الگویی عمومی در راستای پیشبرد اهداف کلی اقتصادی استان مطرح کنیم و با به کارگیری تجربیات این عزیزان موفقیت اقتصادی را از چند مجموعه به کل صنایع و بنگاه های اقتصادی استان تعمیم دهیم.

برندسازی، میانبر موفقیت در اقتصاد استان اردبیل

کیشی زاده برندسازی را از جمله میانبرهای مهم رسیدن به موفقیت اقتصادی خواند و تصریح کرد: ظرفیت های بالقوه و کم نظیر اقتصادی موجود در استان اردبیل به ویژه در زمینه کشاورزی و گردشگری، دوستداران توسعه اقتصادی و صنعتی این استان را امیدوارتر می کند، به شرطی که بتوانیم با استفاده از تجربه موفق فعالین اقتصادی جهان، در زمینه برندسازی برای محصولات بومی استان اردبیل گام های استوارتری برداریم.

وی شناسایی و توسعه قطب های صنعتی، گردشگری و اقتصادی استان اردبیل نظیر شرکت های کشت و صنعت و اماکن گردشگری با پتانسیل بسیار بالا را راهکاری مطمئن برای برون رفت اقتصاد استان اردبیل از رکود دانست و تأکید کرد: با سرمایه گذاری کلان در توسعه این قطب ها نه تنها شاهد شکوفایی اقتصادی بنگاه ها و واحدهای تجاری و صنعتی خواهیم بود، بلکه بخش قابل توجهی از معضل بیکاری هم به عنوان اصلی ترین دغدغه مردم این استان مرتفع می شود.

کارآفرین اردبیلی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها، صنعت گردشگری تا سال ۲۰۲۰ به پرسودترین و مهم ترین صنعت جهان تبدیل می شود، اظهار کرد: این یعنی ما می توانیم با در اختیار داشتن بی نظیرترین مواهب طبیعی و خدادادی با برنامه ریزی صحیح و مدیریت علمی، گردشگری استان اردبیل را به عنوان اصلی ترین محور توسعه استان با توسعه گردشگری در جهان همراه کنیم.

کیشی زاده همچنین توجه به صنعت گردشگری به قیمت بی توجهی به سایر ابعاد توسعه را انتخابی نادرست خواند و افزود: راه نجات اقتصاد استان از رکود؛ صرفا توجه افراطی به بخش گردشگری نبوده و باید تلاش کنیم در کنار برنامه ریزی برای توسعه بخش گردشگری، به تقویت اقتصادی استان در زمینه های صنعتی، کشاورزی، باغبانی و دامپروری بپردازیم.

کارآفرین اردبیلی در بخش دیگری از سخنان خود در گفت و گو با خبرنگار ما به ظرفیت های اقتصادی و سرمایه گذاری موجود در جامعه پزشکان استان اشاره کرد و گفت: از نظر اینجانب درآمد مناسب پزشکان در استان خود می تواند به عنوان ظرفیتی پنهان برای سرمایه گذاری در ابعاد مختلف اقتصادی مطرح شود.

کیشی زاده سوق دادن درآمد بالای پزشکان از عرصه هایی همچون ساختمان سازی به سمت کارآفرینی و توسعه اشتغال را یکی دیگر از میانبرهای توسعه اقتصادی استان اردبیل دانست و ابراز کرد: پزشکان به عنوان اقشار فرهیخته و مورد احترام مردم جامعه می توانند با پیشقدم شدن در توسعه اقتصادی و صنعتی استان، ضمن کارآفرینی برای انبوه جوانان تحصیلکرده بیکار، نقش مهمی در توسعه پایدار اقتصادی و صنعتی استان ایفا کنند.

وی باورپذیری افکار عمومی در خصوص نقش سرمایه گذاران در توسعه اقتصادی و اشتغال آفرینی را امری ضروری بیان کرد و گفت: در بحث حمایت از سرمایه گذاران صرفا نقش دولت ها مطرح نبوده و اغلب اوقات باورپذیری افراد یک جامعه است که می تواند زمینه مناسب برای سرمایه گذاری و به تبع آن کارافرینی در یک منطقه را فراهم نماید و به اصطلاح راه توسعه را هموارتر کند.

این فعال اقتصادی همچنین با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کارآفرینی در بین اقشار متمول استان، افزود: در استانی همچون اردبیل که با مشکل پایین بودن سرانه درآمد مردم مواجه است، ورود سرمایه داران به عرصه کارآفرینی می تواند به کاهش فاصله طبقاتی و ایجاد اشتغال پایدار و در نهایت به توزیع ثروت و افزایش سرانه درآمد در شهر و استان منجر شود.

ارسال نظرات