وقتی استعداد های درخشان قربانی سوء مدیریت ها می شوند

مدیریت ناکارآمد فرهنگی و ورزشی، عدم توجه به زیرساخت لازم در شهرستان کوثر، تبعیض مدیریتی در استان و شهرستان، بی توجهی به پیشکسوتان حوزه فرهنگ و ورزش همه و همه دست به دست هم داده اند تا اکثر نوجوانان و جوانان ما اوقات فراغتی مناسب را تجربه نکنند.
کد خبر: ۸۷۴۶۳۸۷
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، اوقات فراغت یکی از مسائل مهم نوجوانان و جوانان است که شناخت نیازمندی ها، رفع احتیاجات و برنامه ریزی صحیح در این حوزه موجب بروز استعدادها و خلاقیت ها و ایجاد نوآوری در بین آنها می شود.

از این رو که در آستانه ماه مهر هستیم انتظار می رود با آمارهای دهان پرکنی که مسئولین از برنامه های اوقات فراغت خود در ایام تابستان اعلام می کنند شاهد نوآوری ها و استعدادهای درخشان حوزه های متعدد علمی، فرهنگی و ... باشیم.

غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و برنامه ریزی صحیح، اصولی و هدفمند برای شکوفا کردن استعدادها و توانمندی های آن ها، مکمل تعلیم و تربیت رسمی است، ولی متاسفانه می توان این موضوع را به طور علنی و به جرات اعلام کرد که همه مسئولین فرهنگی، ورزشی و ... با اتکا به خصوصی سازی در باشگاهها و برخی کانون های مردم نهاد و مساجد، برنامه های خود را پیش می برند و از عملکرد آنها مستند سازی می کنند؛ درحالی که می بایست با گام های راهبردی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان منطقه را مدیریت کنند.

این که ما از نظر امکانات ورزشی و فرهنگی در مضیقه هستم بر کسی پوشیده نیست ولی بحث اصلی، بهره وری از اوقات فراغت، وجود اماکن مناسب فرهنگی ورزشی و برنامه ریزی دقیق در سطح شهرستان است؛ اکنون سازماندهی مجدد و علمی هیئت ها، کانون ها و دیگر مراکز فرهنگی و هنری نیز ضرورت دارد فعالیت بیش از پیش خود را با مدیریت کارآمد مسئولین نشان دهند؛ گرچه پیش فعالان و خودجوشان عرصه علم، فرهنگ و ورزش در شهرستان کوثر هستند که نام و آوازه این شهرستان را در سطح استان و شهرستان به رخ می کشند.

با وجود اینکه شهرستان کوثر فعالترین هیات فوتسال، قوی ترین هیات کشتی، کارآمدترین هیات والیبال، خوش صداترین نوازندگان سنتور و...، بهره مندی از فرهنگسرای دکتر حسن احمدی و فرهنگی ترین مردم استان و ایران زمین را در اختیار دارد؛ اما با این حال ضمن غیرفعال بودن اکثر هیات های ورزشی و فرهنگی در بحث اوقات فراغت ناکارآمد، مهاجرت فرهنگیان به مرکز استان و محرومیت در زمینه ای متعدد را تجربه می کنیم.

مدیریت ناکارآمد فرهنگی و ورزشی، عدم توجه به زیرساخت لازم در شهرستان کوثر، تبعیض مدیریتی در استان و شهرستان، بی توجهی به پیشکسوتان حوزه فرهنگ و ورزش همه و همه دست به دست هم داده اند تا اکثر نوجوانان و جوانان ما اوقات فراغتی مناسب با منطقه خود را تجربه نکنند و به دیگر معضلات اجتماعی همچون قهه خانه ها در منطقه روی آورند.

ارسال نظرات