فرماندار نیر:

ضرورت تداوم برگزاری جشنواره ها در راستای توسعه گردشگری

گردشگری غذا از مهمترین محورهای توسعه است و جشنواره ها باید با هدف توسعه گردشگری تداوم یابد.
کد خبر: ۸۷۴۶۴۱۹
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیربه نقل از نیریمیز، مهدی احمدی فراندار نیز با تشکر از همکاری مردم شهرستان نیر در نحوه برگزاری جشنواره آش و غذاهای سنتی نیر اظهار داشت: درسال آینده باید در منطقه نمونه گزدسگری بولاغلار در ماه یک جشنواره برگزار شود.

وی همچنین از برگزاری جشنواره عسل در این منطقه خبر داد و گفت: هر چند امسال برخی از دستگاههای استانی در برگزاری جشنواره عسل کوتاهی کردند.

فرماندار نیر با اشاره به استقبال قابل توجه مردم و گردشگران گفت: برگزاری جشنواره یکی از مهمترین راهکار در جذب گردشگر است.

احمدی با تاکید بر اینکه شناساندن ظرفیت های گردشگری نیر در گرو اجرای برنامه های گسترده و برگزاری جشنواره های هدفمند است، متذکر شد: جشنواره آش و غذاهای محلی می تواند بیش از پیش قابلیت های گردشگری شهرستان نیر را معرفی کند.

وی مردمی بودن این جشنواره را مهترین اعتبار آن برشمرد و با اشاره به برگزاری جشنواره های متعدد طی سال های اخیر اضافه کرد: نیاز است که بیشتر این جشنواره ها که با هدف توسعه گردشگری استان صورت می گیرد، تداوم یابد.

فرماندار نیر با اشاره به برگزاری جشنواره در سطح ملی طی دو سال اخیر یادآور شد: در سال های گذشته این جشنواره به صورت استانی برگزار می شد که از سال پیش این رویه تغییر و با حضور استان های دیگر برگزار شد.

وی نامگذاری این جشنواره در گستره ملی را دارای مسئولیت و اهداف بیشتر دانست و متذکر شد: این جشنواره تلاش دارد علاوه بر معرفی غذاهای سنتی، توسعه گردشگری غذا را در استان و این شهرستان دنبال کند.

احمدی گردشگری غذا را از مهمترین محورهای توسعه این بخش در استان دانست و با اشاره به حضور بیش از ۱۵ استان کشور در جشنواره امسال تاکید کرد: استان های حاضر در مدت برگزاری جشنواره به پخت، عرضه و معرفی انواع آش‌های محلی و سنتی و بهترین غذاهای سنتی استان خود به گردشگران اقدام کردند.

جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر که از پنجشنبه آغاز شده بود، پس از دو روز اجرای برنامه های متنوع و با برگزاری آئین های ویژه عصر جمعه به کار خود پایان داد.

در اختتامیه جشنواره برترین غرفه، آشپز و آش و غذای محلی با داوری هیئت داوران ملی انتخاب و معرفی شد.

ارسال نظرات