نماینده مردم سیاهکل در مجلس در گفتگو با«بسیج»:

محیط زیست به یک متخصص کارآمد احتیاج دارد

نیکفر گفت: ما خواستاریم که متخصصین، سازمان محیط زیست را اداره کنند و باعث تأسف است که یک نفر در ارگان و نهادی مسئولیت و جایگاه حقوقی را اختیار می کند و وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهد.
کد خبر: ۸۷۴۶۷۵۰
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰

ذبیح الله نیکفر نماینده مردم سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به بی تفاوتی سازمان محیط زیست نسبت به مسائل و مشکلات این حوزه اظهار داشت: متأسفانه دیده می شود که در برخی نهاد ها و سازمان های تخصصی به دلیل فشارهایی که وجود دارد افرادی وارد شده و بعد برای آن سیستم مشکل آفرین می شوند.

وی افزود: عده ای از فارغ التحصیلان محیط زیست متقاضی رفتن به این سازمان هستند تا کارهای تخصصی را با تخصص خود انجام دهند اما ورود یک عده ای انجام کارهای زیست محیطی را به تعویق می اندازد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: سیاسی کاری سازمان محیط زیست تبعات بدی برای ما دارد و آینده کشور را به مخاطره خواهد انداخت و از نظر آب و هوایی هم ما را دچار مشکل خواهد کرد؛ وقتی کارهای تخصصی در سازمان محیط زیست دنبال نمی شود این اوضاع وخیم هم به وجود می آید.

نیکفر تصریح کرد: سیاسی کاری در سازمان محیط زیست و بی توجهی به مشکلات این حوزه با کمال تاسف در بیشتر دولت ها بوده و شدت و ضعف دارد؛ کم و بیش هر دولتی این سیاسی کاری ها را دنبال کرده است؛ لذا ما خواستاریم که متخصصین، سازمان محیط زیست را اداره کنند و باعث تأسف است که یک نفر در ارگان و نهادی مسئولیت و جایگاه حقوقی را اختیار می کند و وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهد.

وی در بیان چرایی فساد مالی و مشکلات در سازمان محیط زیست گفت: وقتی یک نفر در جایگاه حقوقی افراد وابسته به خود را وارد می کند افراد در آن ارگان و سازمان به واسطه پشتوانه ای که دارند احساس امنیت کامل می کنند و همین مسئله زمینه ساز مشکلاتی همچون فساد مالی و اثرات نامطلوب صدور مجوز ها خواهد شد.


ارسال نظرات