مدیرکل دامپزشکی استان زنجان:

بازرسی سه هزار و 31 راس دام زنده در عید قربان مورد توسط دامپزشکان زنجانی

روز عید قربان سه هزار و 31 راس دام سبک و سنگین زنده مورد بازرسی بهداشتی ناظران بهداشتی و دامپزشکان در سطح این استان قرار گرفت.
کد خبر: ۸۷۴۶۷۸۱
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: 2 روز قبل از عید بزرگ قربان 28 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در سطح استان زنجان متشکل از ناظران بهداشتی و شرعی و دامپزشکان به منظور نظارت شرعی و کشتار بهداشتی دام در این روز فعال شده بودند.

محمد رشید کرمی افزود: سه هزار و 301 دام سبک و سنگین مورد نظارت و بازرسی بهداشتی این اکیپ ها قرار گرفت که از این تعداد 2 هزار و 320 راس گوسفند، 415 راس بز و 296 راس نیز گاو بود.

وی اظهار داشت: از 323 لاشه بازرسی شده، سه لاشه ضبطی و 22 لاشه نیز اصلاحی بود.

کرمی وزن لاشه های ضبط شده را 112 کیلوگرم عنوان و تصریح کرد: از این تعداد 109 کیلوگرم مربوط به لاشه گوسفند، یک کیلوگرم بز و 2 کیلوگرم نیز برای گاو بود.

وی یادآورشد: از 323 لاشه ای که مورد نظارت و بازرسی ناظران بهداشتی و دامپزشکان در سطح استان زنجان قرار گرفته بود، 52 کبد و 87 ریه ضبطی، 85 کبد و چهار ریه اصلاحی بود.

گفتنی استف بروسلوز، هاری، سیاه زخم، سل و کیست هیداتید جزو بیماری های مشترک بین انسان و دام است که بیشتر از دام به انسان سرایت می کند و کشتار غیرمجاز دام های سبک و سنگین و خارج از نظارت ناظران بهداشتی یکی از راه های انتقال این بیماری به انسان است.

نظارت و فعالیت های دامپزشکی و تشدید نظارت در خصوص کشتار دام به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری های مشترک بین انسان و دام انجام می شود.

ارسال نظرات