مدیر جهاد کشاورزی کوثر خبر داد

کشت 200 هکتار کلزا در اراضی زراعی کوثر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر گفت: با توجه به هماهنگی به عمل آمده با زارعان پیش‌بینی می‌شود نزدیک 200 هکتار کلزا در این شهرستان کشت شود.
کد خبر: ۸۷۴۷۰۴۱
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، خیبر علی جلیلی در جلسه توجیهی کشت کلزا در جمع اهالی روستای «جغناب» شهرستان کوثر اظهار کرد: با توجه به هماهنگی به عمل آمده با زارعان پیش‌بینی می‌شود نزدیک 200 هکتار کلزا در این شهرستان کشت شود.

وی با اشاره به تسهیلات اعطایی از سوی جهاد کشاورزی افزود: یارانه خرید بذر، بیمه رایگان محصول، تسهیلات، خرید تضمینی، کاشت، داشت، برداشت و حمل از جمله خدمات حمایتی جهاد کشاورزی در کشت کلزاست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر با بیان اینکه تمام امکانات مورد نیاز کشاورزان در مراحل مختلف زراعت در شهرستان تامین شده است گفت: کلزای تولید شده به قیمت مناسب و به صورت تضمینی از سوی دولت خریداری و کشاورزان در این مورد دغدغه‌ای نداشته باشند.

جلیلی کشت کلزا را یکی از برنامه‌های محوری و راهبردی وزارت جهاد کشاورزی خواند و افزود: بیشتر روغن خوراکی مورد نیاز کشور از خارج تامین می‌شود و برای کاهش وابستگی و در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی کشت کلزا در دستور کار قرار گرفته است.

این مسؤول بیان کرد: این گیاه ه دلیل داشتن درصد روغن بالا و تیپ‌های مختلف بهاره و زمستانه، امکان کشت در شرایط مختلف اقلیمی را دارا بوده و در تناوب با زراعت گندم و جو می‌توان این محصول را کشت و از افزایش آفات و بیماری‌ها جلوگیری کرد.

ارسال نظرات