عضو شورای مرکزی بسیج مهندسین صنعتی در گفتگو با «بسیج»:

برای اجرای اقتصاد مقاومتی به مدیران "ما می‌توانیم" احتیاج داریم

حسین آبنیکی گفت: اقتصاد مقاومتی به ما می‌گوید اگر بخواهیم می‌توانیم تولید کنیم و این تفکر در اعضای بسیج مهندسین کشور وجود دارد که باید بتوانیم خودمان بتوانیم تاسیس و تولید کنیم.
کد خبر: ۸۷۴۷۳۹۸
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۹

حسین آبنیکی عضو شورای مرکزی بسیج مهندسین صنعتی کشور و معاون سابق سایت‌های نطنز و فردو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: بومی‌سازی دانش صنعتی یکی از اهداف مورد پیگیری سازمان بسیج مهندسن صنعتی کشور می‌باشد که نقش مهم در اقتصاد مقاومتی دارد و  گزینه مهم برای مجموعه‌های راکد صنعتی یا مجموعه‌های صنعتی است که با با ظرفیت کمتر از 30 درصد فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مبنای استقلال در اقتصاد مقاومتی پیگیری می‌شود افزود: باید مدیران صنایع به ما می‌‎توانیم اعتقادی جدی و عزمی راسخ داشته باشند و تا زمانی‎‌ که صنایع خودرو، نفت ما بر وابستگی و نمی‌توانیم استوار باشد موفقیت و تکنولوژی مد نظر منتقل نشده است و پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشورمان ایجاد نشده است.

آبنیکی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی به ما می‌گوید اگر بخواهیم می‌توانیم تولید کنیم و این تفکر در اعضای بسیج مهندسین کشور وجود دارد و باور دارند که باید بتوانیم خودمان تولید کنیم و وابسته نباشیم. مثلا پالایشگاه گاز را خودمان تاسیس کنیم و در صنعت پتروشیمی و خودرو خودکفا باشیم.   

ارسال نظرات