امام جمعه پلدختر :

غدیر یک جریان و سند حقانیت و دلیل مکتب شیعه است

امام جمعه پلدختر گفت: غدیر یک روز نیست که امیرالمومنین علی (ع) به امامت رسید بلکه در تاریخ یک جریان و سند حقانیت و دلیل مکتب شیعه است .
کد خبر: ۸۷۴۷۷۰۵
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان :حجت الاسلام محمد سوری به مناسبت فرارسیدن عید سعیدغدیر خم افزود: غدیر واقعه ای بزرگ و سرنوشت ساز است که سرآغاز ولایتمداری و اقیانوسی زلال برای سیراب کردن بشریت است .
وی غدیر را به عنوان اهمیت رهبری و ولایت حضرت علی (ع) دانست و گفت: درس غدیر تمسک به ولایت و رهبری در اسلام و خط غدیر امروز در بحث ولایت فقیه تبلور یافته است .وی غدیر را به عنوان اهمیت رهبری و ولایت حضرت علی (ع) دانست و گفت: درس غدیر تمسک به ولایت و رهبری در اسلام و خط غدیر امروز در بحث ولایت فقیه تبلور یافته است .
وی با بیان این که غدیر برترین عید شیعیان است افزود: غدیر مهم ترین و با عظمت ترین روز جهان اسلام که باید همواره در بین ما زنده و پویا باشد .
وی عید غدیر را روز تجلی بیعیت با ولایت فقیه دانست و گفت: عید غدیر عید الله اکبر است و دنیای اسلام باید به غدیر افتخار کند و این واقعه مهم باید به جهانیان شناسانده شود .
 حجت الاسلام سوری افزود: غدیر روز تاسیس اصل امامت است که پیامبر (ص) آن را بنیان کرد و یک سرزمین نیست بلکه تمام مناطق است و مرز جغرافیایی و زمانی ندارد .
وی تصریح کرد : امروز که ولی فقیه سکاندار امامت است نباید اجازه دهیم غدیر تکرار شود و مسیر امامت را منحرف کنند و بار دیگر علی تنها (ع) بماند و خواص سکوت کنند زیرا فرمان ولی فقیه فرمان امام معصوم (ع) است .
امام جمعه پلدختر با بیان این که عاشورا تفسیر عملی مظلومیت غدیر است ، گفت :غدیر مهم ترین و با عظمت ترین روز جهان اسلام و ولایت پذیری مهم ترین پیام واقعه غدیر است و نشان دهنده مسیر سعادت مسلمانان است و باید محور وحدت آنان باشد .
ارسال نظرات