خبرهای داغ:
مدیر خانه کاریکاتور ایران در جشنواره تبریز:

کاریکاتور زبان بین المللی/ باید در قالب کاریکاتور، سیاست های خصمانه امریکا را افشاگری کنیم

خبرگزاری بسیج: مدیر خانه کاریکاتور ایران در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره سراسری هنرهای تجسمی بسیج، کاریکاتور را یک زبان رسمی بین المللی خواند و گفت: کاریکاتور، زبانی قابل فهم و بدون شرح است که تلاش دارم با چاشنی طنز، در پس هر کاریکاتوری، تفکری به مخاطب ارائه دهم.
کد خبر: ۸۷۴۷۷۷۹
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰

سید مسعود شجاعی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با بیان اینکه نباید تنها به جشنواره بسنده کنیم، پیشنهاد کرد: سایتی طراحی شود که با استمرار ارتباط با هنرمندان و ایجاد بانک اطلاعاتی از آن ها، گالری آثار هنرمندان در این سایت به نمایش گذاشته شود.

وی جشنواره امسال هنرهای تجسمی بسیج به خصوص در بخش ورک شاپ را بسیار خوب توصیف و بیان کرد: بیشتر افراد حاضر در این جشنواره از افراد شناخته شده بین المللی هستند که در کارنامه برخی از آن ها بیش از 90 جایزه بین المللی وجود دارد و ورک شاپ های از این دست می تواند خیلی موثر باشد.

شجاعی طباطبایی با اظهار تاسف از اینکه امکان ارائه آثار همه هنرمندان کاریکاتوریست کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در کشور 300 نفر کاریکاتوریست عالی داریم که کارهای 265 نفر از آن ها شاهکار است ولی بیشتر این هنرمندان مجبور هستند برای تامین معاش به سمت تصویرسازی، انیمیشن و .. روی بیاورند.

وی با اشاره به نمایشگاه انفرادی خود که در محل سینما 22 بهمن تبریز(سینما ناجی) دایر است و با توجه به سبقه فرهنگی و اشخاص سرشناس تبریز، حضور در این کلانشهر را توفیق خواند و از اداره کل ارشاد اسلامی و بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی و انجمن کاریکاتوریست های آزاد تبریز قدردانی کرد.


این کاریکاتوریست برجسته کشور در بخش دیگری از صحبت های خود و با اشاره به جنایت های بی شمار امریکا از جمله ساقط کردن هواپیمای مسافری بری کشورمان، کودتا 28 مرداد و ...، تصریح کرد: در بخش کاریکاتور بحث جدی در مورد عداوت امریکا وجود دارد و هنرمندان به خصوص جوانان باید بدانند که اگر مثلا شعار «مرگ برامریکا» را مطرح می کنیم، علت آن چیست و در حقیقت ما نه مردم امریکا بلکه سیاست های دولت آن ها را محکوم می کنیم و حتی خود مردم امریکا می دانند که سیاست های دولتمردان این کشور نسبت به جهان، یک طرفه و خصمانه است.

وی با توجه به جنگ نیابتی امریکا در یمن توسط عربستان، اظهار داشت: ما باید در قالب کاریکاتور این سیاست های خصمانه امریکایی ها را به دنیا نشان داده و افشاگری کنیم.

سید مسعود شجاعی طباطبایی در پایان صحبت های خود با بیان اینکه، خیلی کار زمین مونده وجود دارد که باید انجام شود، از سازمان بسیج هنرمندان خواست با توجه به نزدیکی روز جهانی کودک، از این فرصت برای نشان دادن مظلومیت کودکان غزه، یمن و ... در قالب کاریکاتور با همکاری خانه کاریکاتور ایران استفاده کند.

هشتمین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی بسیج، 28 و 29 شهریور با حضور 145 هنرمند در رشته های نقاشی، گرافیک، کاریکاتور و نگارگری به همت سازمان بسیج هنرمندان و میزبانی سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی، در فرهنگسرای الغدیر کلانشهر تبریز برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها