جانشین سپاه ناحیه رودان خبر داد

برگزاری بیش از 100 ویژه‌برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در رودان

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه رودان گفت: بیش از 100 ویژه‌برنامه فرهنگی، هنری، معنوی و ورزشی در گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در 127 پایگاه و حوزه مقاومت شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۷۹۸۹
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
محمدرسول جلالی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با گرامی‌داشت یاد و خاطره حماسه‌آفرینان دوران دفاع مقدس و با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس، پاسداشت مجاهدت و جان‌فشانی رزمندگان 8 سال دفاع مقدس است، اظهار داشت: رزمندگان با لبیک عاشقانه به ندای امام راحل بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و در راه پاسداری از هویت و فرهنگ متعالی جامعه اسلامی از جان و مال خود گذشتند.

وی افزود: در سایه الطاف خداوند متعال، امروزه فرهنگ دفاع مقدس ایران اسلامی از مرزهای جغرافیایی کشور خارج شده است و به الگویی در کشورهای مسلمان و آزادی‌خواه هم‌چون عراق، یمن، بحرین و سوریه تبدیل شده است.

جانشین سپاه ناحیه رودان با بیان اینکه شعار هفته دفاع مقدس امسال «ما آماده‌ایم» انتخاب شده است ادامه داد: برنامه‌های گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس با رژه نیروهای مسلح در 31 شهریورماه در شهرستان رودان آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: بیش از 100 ویژه‌برنامه فرهنگی، هنری، معنوی و ورزشی در گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در 127 پایگاه و حوزه مقاومت شهرستان برگزار خواهد شد.

جلالی اضافه کرد: غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، تجدید میثاق با آرمان‌های بلند شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدای پایگاهی و تجلیل از اسوه‌های صبر، ایثار، مقاومت و پایمردی، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، برگزاری صبحگاه مشترک دانش آموزی، بیان و روایت خاطرات دوران حماسه و دفاع توسط یادگاران دوران دلاورمردی و جان‌فشانی در مدارس از دیگر برنامه‌های گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در شهرستان رودان است.

وی یادآور شد: اعزام اکیپ پزشکی به دهستان برنطین و ویزیت و درمان رایگان بیماران، برگزاری مسابقه‌های فرهنگی و ورزشی، همایش پیاده‌روی خانواده، حضور بسیجیان در نماز جمعه، برپایی ایستگاه سلامت در نماز جمعه و بزرگداشت روز سرباز از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در هفته دفاع مقدس است.

جانشین سپاه ناحیه رودان با اشاره به بهره‌برداری از هفت طرح اقتصاد مقاومتی به ارزش سه میلیارد ریال را عنوان کرد: این پروژه‌ها در بخش کشاورزی، دامپروری و آبزی‌پروری با سه میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سال 95 اجرا و برای 54 نفر شغل ایجاد شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس را باید غنیمت بشماریم و از این فرصت برای انتقال و تبیین هرچه بهتر و بیشتر دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان بهره‌برداری کرد.
ارسال نظرات