حرف های برخی از خواص کشور بازی در میدان دشمن است

امام جمعه باشت گفت: سخنان و حرف‌های برخی از خواص کشور بازی در میدان دشمن است و برای دشمن ایجاد امید می‌کند.
کد خبر: ۸۷۴۸۸۶۳
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی پیش از ظهر امروز در آیین آغازین هفته دفاع مقدس در شهرستان باشت اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس ظرفیتی بود که ملت عزیز ایران بتوانند استعداد و توان خود را به دنیا نشان دهند.

امام جمعه باشت افزود: اگر ملت و خانواده‌های معزز شهدا حمایت نمی‌کردند یقینا در این جنگ شکست می‌خوردیم اما عنایت خدای متعال و اعتقاد و باوری که مردم ما داشتند سبب پیروزی شد.

این خطیب جمعه با اشاره به جهات پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: همه کشورها همدست شدند و با کشوری که انقلاب نوپا داشت مبارزه و مقابله کردند اما یک وجب از خاک ما را نتوانستند به تصرف خود در بیاورند، بعضی از شهرهایی که به تصرف در آورده بودند دوباره پس گرفتیم و این حرکت مهم و ارزشمندی است.

وی افزود: در این جنگ نشان دادیم اهل شجاعت، ایثار و مقاومت هستیم و حاضریم همه سختی‌ها را به جان بخریم و چیزی بالاتر از جان نیست، ما به دنیا ثابت کردیم که حاضریم جان خود را برای اعتقاد، باور و ارزش‌های دینی بدهیم بنابراین هشت سال دفاع مقدس تجلی توان ملت ایران بود که به دشمن اثبات شد.

عبودی تصریح کرد: اگر می‌بینید 38 سال از انقلاب می‌گذرد و دشمن دیگر جرات حمله نظامی ندارد برای این است که هشت سال این ملت را امتحان کرده و ما از این امتحان سرافراز بیرون آمده‌ایم و به همین جهت دشمن جرات نکرده که بخواهد به این کشور حمله کند.

این خطیب جمعه بیان داشت: مسؤولان، مردم و خانواده معظم ایثارگران باید بدانند قیامت باید تک تک ما به شهدا پاسخگو باشیم، هر کسی در هر جایگاهی که هست، اگر ذره‌ای کوتاهی و فرصت‌سوزی کنند، بدانند فردای قیامت برای شهدا پاسخی نخواهند داشت.

امام جمعه باشت افزود: ما به شهدا بدهکاریم و به واسطه جان دادن آنها دارای پست و مقام شدیم و ملت ما به واسطه جان دادن آنها دارای امنیت شدند، باید بتوانیم راه، اندیشه و افکار آنها را که حمایت از اسلام بوده ادامه بدهیم.

عبودی گفت: همه باید در هر جایگاهی وحدت را حفظ کنیم و نگذاریم دچار اختلاف شویم، چون تمام تلاش دشمن ایجاد اختلاف در بین مسؤولان و ملت و بهره‌برداری از آن است.

امام جمعه باشت تبیین کرد: در کشوری هستیم که در راس آن ولایت فقیه است، بنابراین تا ولایت فقیه هست همه باید زیر چتر او بمانیم.

وی افزود: امروز بعضی از خواص از کم کردن بودجه دفاعی کشور و کاهش نیروهای نظامی کشور و نیروهای مسلح حرف می‌زنند، آن‌ها بدانند این حرف‌ها برای دشمن ایجاد امید می‌کند.

امام جمعه باشت در ادامه گفت: افرادی که این حرف‌ها را می‌زنند بدانند که چه دانسته یا نادانسته به دشمن کمک می‌کنند و این ملت یک روزی جواب این افراد را خواهد داد؛ باید توان دفاعی کشور بیشتر شود که امروز ارتش، سپاه، نیروهای نظامی و دستگاه‌های امنیتی ما آنچنان توان دارند و آنقدر اشراف اطلاعاتی داریم که تنها کشوری هستیم که در این حلقه محاصره شده دارای امنیت، آرامش و ثبات هستیم.

عبودی افزود: دشمن بداند که اگر گاهی اوقات ما به همدیگر حرفی می‌زنیم اما در مقابل دشمن ید واحد هستیم، همیشه در کنار هم بوده و هیچ وقت دچار اختلاف نخواهیم شد.

ارسال نظرات