در دومین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان شهیدان، ایثارگران و فخرآفرینان

عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدای یاسوج

در دومین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان شهیدان، ایثارگران و فخرآفرینان گلزار شهدای یاسوج عطرافشانی و غبارروبی شد.
کد خبر: ۸۷۴۹۷۰۲
|
۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳

عصر امروز و با حضور مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران، مسؤولان و فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.

در این آیین حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم امام جمعه موقت شهر یاسوج با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: این هفته بیانگر رشادت‌های دلیرمردان ایران اسلامی در مقابله با همه استکبار جهانی بود.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان این که همه دنیای استکبار، صدام و رژیم بعث را برای مقابله با جمهوری اسلامی یاری دادند، تصریح کرد: در این جنگ هشت ساله نه تنها با رژیم صدام بلکه با بسیاری از کشورها برای جلوگیری از ورود به خاک کشور و تصرف میهن اسلامی مقابله می‌کردیم.

این مسؤول با یادی از شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: امروز وظیفه داریم تا خط سرخ و اهداف و منش و سیره شهدا را برای جوانان که جنگ را از نزدیک مشاهده و لمس نکرده‌اند تبیین کنیم.

امام جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: دفاع مقدس و کارنامه‌ای که جوانان ما به خصوص شهدا از خود بر جای گذاشتند بهترین راه برای حرکت ما برای موفقیت در دنیای امروز است تا بتوانیم با تمسک و الگوگیری از شهدا برای آبادانی و توسعه کشور خود ایثارگری کنیم.

موسوی‌اعظم در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه همه در دوران دفاع مقدس در صحنه حضور داشتند، افزود: استان ما یکی از استان‌های اول در این دفاع بود به طوری که بیشترین اعزام‌ها را در طول هشت سال دفاع مقدس از این استان شاهد بودیم.

وی با یادی از یک‌هزار و 880 شهید هم استانی که در دوران دفاع مقدس و همچنین در سایر میادین رزم به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند، تصریح کرد: کنگره ملی شهدای استان به‌زودی برگزار می‌شود که همه برای برگزاری باشکوه آن رسالت و وظیفه‌ای بر دوش داریم.

امام جمعه موقت یاسوج گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری این کنگره از روز 11 تا 15 مهرماه اندیشیده شده است و باید با حضور گسترده در این کنگره و برنامه‌های آن؛ دین خود را هر چند اندک به شهیدان و ایثارگران استان ادا کنیم.

ارسال نظرات