شهدا فکر ایستادگی در مقابل ظلم و اندیشه های امام را صادر کردند

سردار سرلشکر رحیم صفوی گفت: محصول هشت سال دفاع مقدس ملت ایران، رزمندگان، شهدا، جانبازان و آزادگان شکل گیری مکتب مقاومت شد. ...
کد خبر: ۸۷۵۰۱۳۸
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،   یادواره سرداران و ۷۰شهید  روستای نمونه  کشوری گنجان همزمان با هفته دفاع مقدس،  با حضور سردار رحیم صفوی مشاور عالی مقام معظم رهبری، سردار مطهری جانشین  فرمانده سپاه ثارالله و جمع  کثیری از خانواده معظم شهداء، ایثارگران و مسئولین شهرستانی در محل یادمان شهدا این روستا برگزار شد.

سردار‌ سرلشکر سید یحیی‌رحیم‌صفوی در یادواره سرداران و۷۰ شهید روستای نمونه کشوری گنجان با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به تک تک خانواده شهدا اظهار داشت: بنده نیز به بیش از ۶هزار شهید استان ۳۵۰ شهید شهرستان رابر و ۷۰ شهید این  روستا سلام و درود می‌فرستم.
وی  ضمن  تشکر صمیمانه از برگزار کنندگان این مراسم افزود: سخنان بنده در سه محور،  محور اول  راجع  به  مقام شهید، محور دوم  اهداف شهدا و چند خاطره خلاصه می شود.
رمز و راز شهادت چیست؟
رحیم‌صفوی با بیان اینکه روز عید غدیر را پشت سر گذراندیم افزود : حضرت رسول اکرم  (ص) از خداوند متعال برای امیرالمومنین(ع)، درخواست شهادت کرد و خداوند درخواست پیامبرش را پذیرفت و آن گاه  پیامبر خدا به امیرالمومنین(ع) این خبر را دادکه خداوند شهادت تو را پذیرفته، امیرالمومنین (ع) خوشحال شد.
وی با بیان اینکه این مقام  شهادت  چیست؟ که پیامبر خدا (ص) برای دامادش درخواست شهادت می کند، حضرت فاطمه (س)، امیرالمومنین(ع) و فرزندان ایشان، ۱۰ امام از فرزندان امیرالمومنین(ع) و  فاطمه  زهرا(س) تا امام حسن عسکری(ع)به شهادت می رسند،افزود: از رمز و راز شهادت ما بی خبریم، نمی دانیم  چیست؟ آیا شهادت مرگ است یا حیات،  رفتن است یا ماندن، چیزی از دست دادن است، یا چیزی  گرفتن؛ شهید چه چیز را  می دهد و چه  چیزی را می گیرد.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور مربوط به نیروهای مسلح با اشاره به دیدگاه قرآن در مورد شهید گفت: شهید در راه خدا،  بالاترین سرمایه ی خودش را یعنی  جانش می دهد و خداوند حیات  او را  جاودانه می سازد.
وی در ادامه بیان داشت : شهیدان عزتمنداند به  گونه ای که در روز قیامت، اگر پیامبران  سوار به اسب به جلوی صف شهیدان برسند، به احترام شهیدان از اسب پیاده می شوند ما نمی فهمیم که  رمز و راز شهادت چیست؟ حیات جاودانه چیست؟ نظر کردن به وجه الله چیست؟.
رحیم صفوی در ادامه با  چند بیت  شعر  در قالب درددل  خود گفت:” خوشا آنان که در هنگامه مرگ به جای گریه،  خندیدند و رفتند.خوشا آنان که جمال یار دیدند و رفتند. خوشا آنان  که با  عشق خمینی سرود  یا حسین گفتند و رفتند. خوشا  آنان که با خصم بد اندیش شجاعانه جنگیدند و مظلومانه رفتند. خوشا آنان  که  الله یارشان بید امیرالمومنین یا زهرا ذکرشان بید. خوشا آنان با صدق و شجاعت به خون خویش غلطیدند و رفتند. خوشا آنان  که  شب های حمله  به شوق کربلا خندیدند و رفتند. خوشا آنان که با  ذکر حسینی،‌ ز دریا   و زکوهستان گذشتند. ندانستیم  دریغا!  قدر یاران را ، به  امید  شفاعت .
شهداء چه هدفی داشتند؟
دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور مربوط به نیروهای مسلح گفت: از یک  روستا، ۷۰نفر شهید می شوند یک  چیز نادری است، که  مقام  معظم رهبری آن  استان را با وجود این  روستاها، ممتاز و نمونه خواندند، شاید در این دنیا نباشد  یک  روستایی ۷۰ نفر شهید شوند .
وی افزود: برای اینکه بدانیم  شهدای شما در چه راه و هدفی شهید شدند، باید بدانیم  دشمنانی که به این کشور حمله  کردند، چه هدفی داشتند؟ که شهدا  برای  مقابله با آنان رفتند و جانشان  را دادند.
رحیم  صفوی با بیان اینکه آمریکایی ها، عراقی ها و کشورهایی که حامی صدام بودند؛ یک هدف حداقلی و یک هدف حداکثری داشتند تصریح کرد : حداقل هدف آنان این بود که قرارداد۱۹۷۵ الجزایر را لغو  کنند و مناطق غربی کشور  را بگیرند.
وی ادامه داد: هدف  دشمنان ما این بود که از صدور انقلاب اسلامی جلوگیری کنند و منابع انسانی، منابع  اقتصادی و مدیریت  کشور را تضعیف و زیر ساختها ایران را تخریب کنند و حتی هدف نهایی شان سرنگونی نظام نوپای اسلامی ما بود.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور مربوط به نیروهای مسلح  با اشاره به  اینکه بعد از گذشت چندین سال از جنگ چه اتفاقی افتاد، افزود: آنان  آمده  بودند کشور ما را اشغال کنند،  عراق اشغال  نظامی شد. آنان  آمده  بودند سرزمین و نظام ما را ساقط کنند،  نظام بعثی عراق ساقط شد. آنان آمده بودند، پیام انقلاب ما را به دنیا نرسد.
وی افزود: وقتی صدام را می خواستند به دار بزنند  او گفت: شما مرا  اعدام  نمی کنید، ایرانی ها هستند مرا اعدام می کنند، از این ایرانی ها بترسید.
رحیم صفوی گفت: محصول هشت سال جنگ، دفاع شهدای و جانبازان شما یک مکتب مقاومت شد؛ این مکتب مقاومت از ایران، در لبنان؛  مقاومت اسلامی در لبنان حزب الله لبنان را  و  مقاومت  اسلامی در فلسطین؛ حماس و جهاد اسلامی را شکل داد در  جنگ ۵۵روزه اسرائیلی ها شکست خوردند، و  مقاومت اسلامی در سوریه؛ هم اکنون  پنج و نیم سال که مردم سوریه با  گروه های تکفیری و تروریستی می جنگند و نتوانستند دولت بشاراسد را سرنگون وسوریه را تضعیف کنند .
وی ادامه داد: مقاومت اسلامی درعراق ۲۰تیپ حشد شعبی را شکل داد و  آمریکایی ها نتوانستند فلوجه را آزاد  کنند و شکست خوردند، گروه های مردمی حشد شعبی فلوجه را آزاد و به یاری خدا موصل هم آزاد خواهد کرد، انصارالله یمن از زنان و مردان و شهدای شما یاد گرفتند  که چگونه با سعودی های جنایتکار بجنگند، بیش از یکسال و نیم ، از فروردین ۹۴ که سعودی ها بمباران را شروع کردند  ۱۶ ماه می جنگند ولی  نتوانستند یمن را  تصرف و اشغال کنند،  یمنی ها از شما درس مقاومت گرفتند.
رحیم صفوی خاطر نشان کرد: صدور  انقلاب،  فکر مقاومت اسلامی و ایستادگی در مقابل ظالم ( آمریکایی ها، سعودی ها و صهیونیست ها )  و فلسفه پیروزی خون بر شمشیر را از  شما زنان، جوان ها، پیرمردها و مردم ایران به  دنیا  و کشورهای اسلامی صادر شد،  در حقیقت  افکار و اندیشه های امام  و شهدا مصداق آیه شریفه قرآن، شما امت الگو و اسوه برای همه  مردم  جهان شدید و همه مسلمانان یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان به شمانگاه می کنند.
وی ادامه داد:  مردم ونزوئلا مسلمان نیستند ولی از شما یاد گرفتند در مقابل آمریکا بایستند.
رحیم صفوی با بیان اینکه درتضعیف منابع  انسانی، آمریکا ی ها و سعودی ها دست شان  به  خون ۲۰۰ هزار شهیدآلوده است گفت: آمریکایی که ظلم به مردم ایران کردند، تلفات شان را در عراق و افغانستان دادند و  نتوانستند به  نتیجه برسند.
وی افزود: آنها آمدند  نظام سیاسی ما را سرنگون  کنند، اما باعث سرنگونی نظام  بعثی عراق شد ، شهدای شما به اهدافشان  رسیدند و پیروز شدند.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور مربوط به نیروهای مسلح عنوان کرد: شهدا هم  کشورمان را حفظ  کردند  و هم انقلاب و نظام  را، و هم اندیشه و افکار امام را  صادر کردند.
اسماء شهدای شما از  قبل  در لوح  محفوظ  الهی  ثبت شده است
وی در خاطراتی از شکست های حصر آبادان  گفت : ۵مهرسال  ۱۳۶۰،  ۱۹گردان  تشکیل  دادیم  هر گردان ۳۰۰تا۴۰۰ نفرکه ۲۰ تا  ۳۰ نفر شهید دادند در عملیات  بعدی که آزادی بستان  بود، در آذر ماه سال ۶۰ گردانها را تبدیل به  تیپ کردیم  تیپ امام  حسین ، عاشورا و  کربلا  هر تیپ ما بین ۵تا۷هزار نفرنیروی داشت که در آزادسازی بستان ۲۰۰شهید، فرماندهان تیپ ها آمدند گفتند  که ما خون این  شهیدان را به  گردن نمی توانیم  بگیریم ، قانع  نشدند و  جواران  پیش حضرت امام  رفتند و امام فرمودند: خدا را شکر کنید که در این برهه از  زمان  شما را  برای دفاع از اسلام  و  قرآن  به  وجود آورده و  اسماء شهدای شما از  قبل  در لوح  محفوظ  الهی  ثبت شده است،  بروید با تدبیر عمل کنید و بعد از آن نگران  نباشید چند نفر را کشتید و  یا چند  نفر  شهید شدند؛ خداوند شهدای شما را انتخاب می کرد و  شهدای  شما خدا را انتخاب  کردند .
حضرت  امام با اطمینان خاطر گفت: شما پیروز می شوید و  فاو  پیروز شد
رحیم صفوی در خاطراتی قبل از عملیات  فاو،  بهمن سال  ۶۴ گفت: از  عملیات خیبر و بدر ترسیده بودیم و  هنوز به اهدافمان  نرسیدیم، از روی نقشه  عملیات  فاو را  خدمت امام  شرح دادیم  و گفتیم با  ۷۰ هزار نیرو از رودخانه اروند می رویم ولی ممکن است  نتوانیم  حفظش کنیم  باز تعداد  زیادی  شهید،  اسیر و  زخمی، از امام پرسیدیم  و امام  فرمودند: اصلا فرمانده  کل  قوا خداست آن خدایی که به شما دستور داده  نماز بخوانید آن خدا به شما دستور داده  دفاع کنید بروید و مطمئن  باشید پیروز می شوید من هم با شما در فاو نماز می خوانم، حضرت  امام با اطمینان خاطر گفت: شما پیروز می شوید و  فاو  پیروز شد.
وی با بیان خاطره ای از مادر سردار جعفر اسدی فرمانده لشکر ۳۳ المهدی افزود: اول جنگ پدری با چند فرزندش در جبهه بودند مادر آمد و  گفت می خواهم پیش  بچه هایم  بروم گفتیم   آبادان محاصره است راه ندارد اصرار کرد همراه مینی بوس که از جاده  ماهشهر رد می شد که  رزمنده،  پاسدار و بسیج درآن بودند سوار شد از کنار خاکریز که عبور می کرد، ارتفاع مینی بوس بلند است  عراقی ها دیدند شروع کردند خمپاره زدن،  راننده مینی بوس  ترسید و رزمنده ها هم  پیاده شدند و  دراز کشیدند این مادر از مینی بوس پیاده شد گفت، بچه های عزیزم  چرا شما می ترسید؟، شما دلتان می خواهد ما را اسیرکنند؟ غیرت تان  اجازه می دهد ما را اسیر کنند هم راننده و همه  رزمندگان و  پاسداران  سوار مینی بوس کرد و  رفت، در حال حاضر این مادر در قید حیات هستند .
رهبر ایرانی ها سیدی از فرزندان فاطمه(س) است
دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور مربوط به نیروهای مسلح  گفت : یک افسر  عراقی هنگام  خداحافظی با مادرش  دستش  را بوسیدم مادر  شروع کرد به گریه کردن و گفت  پسرم نباید با ایرانی ها بجنگید،  رهبر آن ها یک سید از اولاد  پیغمبر و فاطمه  الزهرا (س)است در روز  قیامت  جواب  فاطمه زهرا را  چه بدهم ،  اگر به زور بردنت  به سمت  ایرانیها تیر  نینداز، اگر می توانی برو  پناهنده بشو ، ایرانی ها  رهبرشان سید اولاد فاطمه زهرا(س) است؛ گفت: من  حرف مادرم را  گوش کردم  و  به شما  پناهنده  شدم  او را  در  پست  شنود  بی سیم  گذاشتیم ،   فارسی هم آرام آرام  یاد  گرفت و به ما می گفت،  افسر مؤمن  شجاعی  بود،  شب های عملیات می گفت: من باید در عملیات  شرکت  کنم ، در عملیات  والفجر مقدماتی  سال  ۶۱ به ما  گفت من  در این عملیات  شهید می شوم  اگر جسدم  مفقود  شد که  هیچ ولی اگر جسدم را  پیدا کردی در گلستان  شهدای اهواز مرا دفن  کنید  روی  سنگ  قبرم  اول بنویسید یا "اباعبدالله انا غریب ”  و بعد هم اسمم  را بنویسید  این افسر  شیعی شهید شد و همین طور هم شد. جنازه اش را پیدا کردیم و روی سنگ قبرش نوشتیم.
وی افزود:  یک  مادر شیعه در عراق به  بچه هاش بگوید: نرو با ایرانی ها نجنگ ،  عشق امام  و عشق حضرت  فاطمه  زهرا(س) ببینید با اینها  چه کرد.
حجت الاسلام مهدی صادقی امام جمعه شهرستان رابر نیز در یادواره شهدای گنجان   سخن خود را با چند جمله تأمل برانگیز آغاز کرد و گفت: با  کدام  قلم و بیان  می توان از عزیزانی که  سنگرهای جبهه را  به محراب و  معراج الی  الله  تبدیل  کردند،  ثنا   کرد.  شهیدان جان های عزیزشان راکه ودیعه الهی بود،  در بازار شهادت به مشتری جانها فروختند.
وی ادامه داد: آنان پیش ازشهادت خدایی شده بودند، سیمایشان نورشهادت داشت. سیمایشان عطرخلوص ومعنویت داشت، شهدا دعا داشتند، اما ادعا نداشتند. شهدا  نیایش داشتند، اما  نمایش  نداشتند. شهدا  حیا داشتند، اما ریا نداشتند. شهدا  رسم  داشتند، اما اسم نداشتند.  وای  دریغا؛ که ما عکس شهدا عمل می کنیم.
حجت الاسلام صادقی افزود: شهدا  رفتند که ما بمانیم، و سنگر داری  ارزشها را بکنیم،   شهدا رفتند  که ما تن  به سکوت  ندهیم،  و در مقابل  نیرنگ ها و  پلیدی ها  بی تفاوت  نباشیم. شهدا رفتند که ما حساس به شرایط بیدار جهادگر میدان نفس و میدان عمل باشیم. پندار ما این است، که  شهدا رفتند و ما مانده ایم. حال  که  شهدا مانده اند، زمان  ما را با  خود برده است و ما اینک به  کوچکترین و کمترین  کاری که می توانیم دست  زده ایم، و حال گره  عظیم  و دوست داشتنی شان را بر برگ  گلها می نویسیم.
وی ادامه داد: دیروز از هر چه بود گذشتیم، امروز از هر چه بودیم گذشتیم! آنجا پشت خاکریز بودیم و اینجا در پناه میز!، دیروز دنبال گمنامی بودیم و امروز مواظبیم ناممان گم نشود!،‌ جبهه بوی ایمان می داد و اینجا ایمانمان بو می دهد!، نه  بوی معنویت، نه بوی احساس مسئولیت. شما حقوق تان را خرج اسلام و  جنگ می کردید، اما در اینجا از فیش های حقوقی تمجید می شود! و آنها را  خدمت گذار نظام می داند! ، چه بگویم از مشکلات، شهدا؛ ازFATF  بگویم، از  قراردادهای نفتی مثل ipc ، بگویم  از کرسنت  بگویم، از  قاچاق  بگویم، یا از مسائل  فرهنگی مثل  کنسرت! چه بگویم. آنجا بر درب اتاقمان می نوشتیم یا حسین، فرماندهی از آن توست؛ الان می نویسیم بدون هماهنگی وارد نشوید. الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا ازمسیر برنگردیم. آزادمان کن تا اسیر نگردیم.
خروجی ارتباط با روحانیت  شهدایی هستند که امروز مهمان آنها هستیم
امام جمعه رابرجهت معرفی این  روستا افزود : شهرستانی که قدم بر آن نهاده اید، منطقه ایست که قبل از انقلاب با روحانیت در ارتباط بودندو اسم حضرت امام را که خیلی از افراد در مناطق دیگر نمی شناختند در این  شهرستان از ایشان  تقلید و  رساله ایشان در بین  مردم  وجود داشته است.
وی با بیان اینکه  این  شهرستان از قبل از انقلاب اعتقاد و اعتماد به  روحانیت داشتند، عنوان کرد:  بزرگانی که امروز  جزو  مراجع نظام هستند، همچون حضرت  آیت العظمی جعفر سبحانی در این  شهرستان تبعید بوده و مردم این شهرستان از وجود پر خیر و برکت  این مرجع  تقلید استفاده می نمودند.
حجت الاسلام  صادقی بیان  کرد: خروجی این  ارتباط با روحانیت  شهدایی هستند که امروز ما و شما مهمان آنها هستیم،   منطقه ای که مقام معظم رهبری  آن را روستای نمونه  خواندند و افرادی  هم  شهید زنده هستند، که آبروی جهان  اسلام  سردار سرلشکر حاج  قاسم سلیمانی است.

وی افزود: این شهرستان نزدیک به ۳۵۰شهید تقدیم  این انقلاب  کرده و بیش از ۳۰۰ جانباز و  ۷ آزاده از این  شهرستان  و این روستا تقدیم  انقلاب بودند .
حجت الاسلام صادقی ضمن خوش آمدگویی به  مهمان ویژه  سردار رحیم  صفوی  و  تقدیر و  تشکر از برگزار کنندگان  این  یادواره، گفت: مردم این شهرستان و روستاهای مجاور،  مردمی بابصیر، فهیم، ولایتمدار و ولایت پذیر هستند.

دیدار حداقل ۷۰خانواده شهید روستای گنجان با  مقام  معظم رهبری
میرگنجانی مسئول  ستاد یادواره شهدای گنجان ضمن تشکر از خار چشم دشمنان  جهان اسلام، یاور مقام معظم رهبری، بزرگ  مرد ایران اسلامی سردار سرلشکر حاج  قاسم  سلیمانی  و همسنگر شهیدان،  فرمانده  دلها ، سرباز ولایت دکتر سید یحیی  رحیم صفوی گفت: ما خواهان این هستیم  خانواده  شهدای این روستا دیدار با  مقام معظم رهبری داشته باشند، حداقل  ۷۰ پدر و مادر شهیدبزرگوار، همسر و  فرزندان و  ۲۰۰ جانباز  و رزمنده این روستا خدمت رهبر انقلاب اسلامی شرف یاب شوند.
وی ضمن خیر مقدم و تشکر از  کلیه  کسانی که در برگزاری این مراسم یاری نمودند، افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی، در یادواره بزرگ  ۲ سال گذشته  جایگاه،  صوت و داربست  ۸ میلیارد  تومان شده بود و امسال جایگاه  و داربست هزینه ها و بومی سازی به دست بچه های توانمند شما کمتر از  یک میلیون  تومان  اجرا شده است.
انتهای پیام /


صب

ارسال نظرات