فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

تقویت روحیه جهاد شهادت با بازنمایی عملیات خیبر برای نسل جوان

بازنمایی عملیات خیبر برای تقویت روحیه جهاد شهادت و آمادگی بیشتر جهت دفاع از انقلاب اسلامی در صحنه های مختلف به نسل جوان جامعه، اجرا می شود.
کد خبر: ۸۷۵۰۶۶۱
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) در بازنمایی عملیات خیبر گفت: در شرایطی که دشمنان انقلاب اسلامی، همه جبهه کفر ابر قدرتهابا پشتیبانی صدام جنگ را برای از بین بردن انقلاب اسلامی و نظام مقدس اسلامی آغاز کرده بودند ملت ایران، بسیجیان پاسداران ارتش، نیروهای انتظامی با تمام توان وارد صحنه دفاع مقدس شدند وهشت سال در مقابل همه دنیا ایستادند و یک وجب از خاک عزیز کشورمان را به دشمن ندادند.

سردار کرمی با اشاره به نشان دادن حماسه شهدا و رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان جامعه افزود: برای تقویت روحیه جهاد شهادت و آمادگی بیشتر جهت دفاع از انقلاب اسلامی در صحنه های مختلف به نسل جوان جامعه، بازنمایی عملیات ها هرسال توسط سپاه در سطح کشور اجرا می شود.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج)با اشاره به اینکه نیروهای زنجان در عملیات خیبر نقش بسیار کلیدی داشتند اظهار داشت: استان زنجان امسال باز نمایی عملیات خیبر را برعهده گرفته است و با استقبال پر شور مردم روبرو شد.

همچنین در ادامه این برنامه مسؤل حفظ آثار سپاه انصارالمهدی (عج)گفت: سپاه هرساله برای آشنایی قشر جوان که جنگ را به عینه ندیده اند و به پاس شهدا ورزمندگانی که هشت سال جنگیده اند، عملیات خیبر را باز نمایی می کند.

سید شمس الدین موسوی با اشاره به اینکه هر ساله یکی از عملیات ها بازنمایی می شود ، افزود: با توجه به اینکه چهار گردان خط شکن استان زنجان در عملیات خیبر وجود داشتند؛ این عملیات انتخاب و باز نمایی می شود.

دبیر هفته دفاع مقدس هدف از برگزاری این عملیات را آشنایی مردم و وجوانان با تلاش وایثار رزمنده های هشت سال دفاع مقدس معرفی کرد.

رزمندگان زنجانی اسفند سال 62در این عملیات در قالب گردانهای امام حسین(ع)ولی عصر(عج)ابوذروسلمان ازلشگر 17علی ابن ابی طالب به عنوان گردانهای خط شکن واحتیاط شرکت داشتند.

عملیات خیبر نخستین عملیات آبی خاکی رزمندگان اسلام در 8سال دفاع مقدس بود که در آن رژیم بعث عراق برای اولین بار از سلاح شیمیایی استفاده کرد.

در عملیات خیبر جزایر مجنون به تصرف رزمندگان اسلام درآمد.


ارسال نظرات