امام جمعه قیدار:

ایران در عرصه صنایع دفاعی علی ‏رغم استمرار تحریم‏ها، بیشترین پیشرفت‏ها را داشته است

طی ۳۸ سال گذشته ایران در عرصه صنایع دفاعی علی ‏رغم تشدید و استمرار تحریم‏ها، بیشترین پیشرفت‏ها را داشته و در برخی از عرصه‏ ها نظیر موشکی و تولید پهباد توانسته به قدرت بلامنازع در منطقه تبدیل شود.
کد خبر: ۸۷۵۰۶۸۶
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه قیدار در صبح گاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی که به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور مسئولان و بسیجیان در سپاه ناحیه خدابنده برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: دشمن در جنگ تحمیلی، موجودیت انقلاب را نشانه رفته بود.

حجت الاسلام طالبی افزود: هفته دفاع مقدس برای همه ایرانیان به عنوان هفته شرف و اقتدار است تکریم و گرامی داشت آن تکریم و گرامیداشت همه ارزش هاست و یک گنجینه تمام نشدنی است و هشت سال دفاع مقدس نمونه عملی از الگوی مدیریت جهادی و مقاومت اقتصادی در سایه تحریم‏هاست.

وی اظهار داشت: دشمن در جنگ تحمیلی موجودیت انقلاب را نشانه رفته بود، لکن این جنگ به یک فرصت برای نمایش و اثبات ظرفیت‏ها و توانمندی‏های نظام و مردم ایران در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی میهن اسلامی و آرمان‏های بلند انقلاب تبدیل شد.

امام جمعه قیدار تصریح کرد: در دوران ۸ سال دفاع مقدس، ملت ایران توانست نمونه عملی از الگوی مقاومت ارائه دهد و پس از جنگ تحمیلی نیز بر پایه همین الگو توانسته است با دشمنی‏ های خارجی مقابله کند و امروز هم اتکاء بر این راهبرد مقاومت هوشمندانه بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام طالبی ادامه داد: طی ۳۸ سال گذشته ایران در عرصه صنایع دفاعی علی ‏رغم تشدید و استمرار تحریم‏ها، بیشترین پیشرفت‏ها را داشته و در برخی از عرصه‏ ها نظیر موشکی و تولید پهباد توانسته به قدرت بلامنازع در منطقه تبدیل شود.

امام جمعه قیدار خاطر نشان ساخت: اخیرا مقام معظم رهبری با توجه به نیات شوم دشمنان درباره ملت ایران، فرمودند: "باید به‏ گونه‏ای قدرت نظامی کشور را افزایش داد که بدخواهان احساس تهدید کنندو برای پدیدآمدن چنین احساسی در دشمنان، باید علاوه بر تقویت قدرت دفاعی کشور، قدرت و توان تهاجمی کشور نیز،افزایش یابد”.

همچنین فرمانده سپاه خدابنده در این مراسم با تأکید بر اینکه رمز پیروزی رزمندگان در جنگ تحمیلی، اتحاد، همدلی، روحیه جهادی و انقلابی‌گری رهبری داهیانه حضرت امام (ره) بود که در عمق وجود تک‌تک رزمندگان نفوذ داشت، گفت: رزمندگان اسلام با الهام از قیام عاشورا، از دشمنان نهراسیدند و حماسه‌ای جاویدان خلق کردند.

ولی اله ابراهیمی همه‌گیر شدن و نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت را از ارزش‌های مهم دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: خودباوری، اعتماد به جوانان، ازخودگذشتگی، در خط ولایت بودن، مدیریت جهادی، استفاده حداکثری از حداقل امکانات از ارزش‌های دفاع مقدس است که پیشرفت و امنیت امروز ما مرهون دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه خدابنده با تأکید بر اینکه بهترین راه مقابله با تهدیدات دشمنان در حاضر توجه و اطاعت از فرامین و دستورات مقام معظم رهبری و داشتن بصیرت کامل است،خاطر نشان ساخت: باید توطئه‌های دشمنان را شناخته و به‌تناسب توطئه دشمنان آمادگی داشته باشیم تا فتنه‌های امروز را به جوانان خود بشناسانیم.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از تعدادی از مسئولان بسیجی با اهداء لوح و جایزه تجلیل شد.

 
ارسال نظرات