مدیر آموزش و پرورش لردگان:

تلاش دشمن سوق دادن دانش آموزان به بی هویتی است

عبدالمجید رئیسی گفت: پرورش نسلی انقلابی، مکتبی، پیرو قرآن و عترت بزرگ ترین وظیفه و رسالت متولیان دستگاه تعلیم و تربیت بویژه معلمان است.
کد خبر: ۸۷۵۱۱۵۹
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس؛ زنگ بازگشایی مدارس، ایثار و مقاومت و سرشماری عمومی نفوس و مسکن در مدارس لردگان به صدا در آمد.

عبدالمجید رئیسی مدیریت آموزش وپرورش لردگان در این مراسم، که با حضور جمعی از مسئولین در مدرسه حضرت زینب (سلام الله علیها) لردگان برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره رشادت‌ها و دلاور‌مردی‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: رزمندگان اسلام اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را به خوبی می‌شناختند و برای تحقق و دست‌یابی به آن، جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی ضمن بیان گزارشی از عملکرد پروژه مهر افزود: بازگشایی مدارس و شروع فصل تعلیم و تربیت نویدبخش پیشرفت، توسعه و بالندگی برای ایران اسلامی می باشد.

رئیسی افزود: بر اساس سند تحول؛ تربیت دینی و اخلاقی- تربیت سیاسی و اجتماعی- تربیت زیستی و بدنی- تربیت هنری و زیبا شناختی- تربیت اقتصادی و حرفه ای- تربیت علمی و فناوری -ساحت هایی هستند که تعلیم و تربیت دانش آموزان بر اساس آنها صورت خواهد گرفت.

وی، تصریح کرد: همچنین در سند تحول بنیادین، محور فعالیت های مدارس باید بر پنج عنصر؛ علم، ایمان، اخلاق، عمل و تفکر صورت گیرد. تمام اهداف، ماموریتها و چشم انداز سند بنیادین آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه است.

این مسئول تصریح کرد: تلاش دشمن سوق دادن دانش آموزان به بی هویتی است و راه مقابله با آن تقویت ایمان و تربیت دانش آموزان در همه ساحت های مطروحه در سند تحول بنیادین است.

مدیرآموزش وپرورش لردگان گفت: آموزش وپرورش یک نهاد فرهنگی، اجتماعی و کانون خلاقیت است و مدرسه کانون فرهنگی و تربیتی است و معلم یک شخصیت فرهنگی و تربیتی است و پرورش نسلی انقلابی، مکتبی، پیرو قرآن و عترت بزرگ ترین وظیفه و رسالت متولیان دستگاه تعلیم و تربیت بویژه معلمان است.

رئیسی در ادامه افزود : امسال زنگ بازگشایی مدارس با زنگ سرشماری عمومی نفوس و مسکن تقارن پیدا کرده که از ویژگی خاصی برخوردار است.

در ادامه فرماندار شهرستان لردگان علاوه بر توصیه هایی که درباره شروع سال تحصیلی و اهمیت علم داشت به اهمیت برنامه ریزی در آموزش و پرورش اشاره کرد.

ابوالقاسم، با بیان این مطلب که نقش آمار و اطلاعات برای برنامه ریزی حیاتی و مهم است، عنوان کرد: سرشماری نفوس و مسکن امسال،3 تا ۲۴ مهرماه جاری به صورت الکترونیکی و ۲۵ مهرماه جاری تا ۲۵ آبان ماه امسال به صورت حضوری و چهره به چهره برگزار می شود.

در ادامه آقای حبیبی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان از زحمات مدیریت آموزش و پرورش لردگان در برنامه ریزی تحصیلی دانش آموزان و درخشش آنها در سطح کشور و استان تقدیر و تشکر نمود.

حبیبی افزود: آموزش متوسطه دوره اول استان بر اساس معیار میانگین عملکرد سه ساله در شاخص های آموزشی پوشش تحصیلی واقعی، نرخ ارتقاء، نرخ قبولی، نرخ گذر، سهم دانش آموزان دختر از کل و میانگین نمرات در 4درس هدف منتهی به سال تحصیلی جاری در بین استان های کشور خوش درخشید.

ارسال نظرات