مدیرکل کمیته امداد کردستان:

دانش آموزان سربازان جنگ نرم هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: دانش آموزان سربازان جنگ نرم هستند و معلمان و مربیان به عنوان هدایتگران نقش به سزایی در مدیریت این مهم دارند.
کد خبر: ۸۷۵۱۳۴۳
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، قنبر موسی‌نژاد در مراسم زنگ مهر و انقلاب که به صورت نمادین در دبیرستان پرتو دانش دختران برگزار شد با تبریک سال تحصیلی به تقارن سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: ایران اسلامی هر چه دارد به برکت رشادت‌ها و جانفشانی‌ها و خون مطهر شهدا است و حضور مسؤولین و خدمت آنان در نظام جمهوری اسلامی مرهون رشادت‌های شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

وی به جنگ و خونریزی در برخی کشورها و حتی برخی از ممالک اسلامی اشاره کرد و گفت: به برکت خون شهدا و پاسداری پاسداران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و هدایت‌های پیامبرگونه مقام معظم رهبری کشور ایران امن‌ترین کشور نه تنها در خاورمیانه بلکه در تمامی دنیا است.

این مسؤول به سخنی از معمار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه جنگ یک برکت برای نظام ما بود که امروز شاهد آثار و برکات به جا مانده آن هستیم اشاره کرد و گفت: امروزه تمامی معلمان و مربیان و و والدین و مسئولان موظف هستند نسل امروز را با افتخارات و برکات هشت سال دفاع مقدس آشنا سازند.

به گفته وی، آموزش و پرورش این نهاد مقدس و همچنین تمامی مدارس مبنای تمامی پیشرفت‌ها هستند و هر کشوری که در صدد پیشرفت و توسعه است برای دستیابی به این مهم باید از علم و دانش بهره گرفته و در راستای ارتقاء سطح دانش و علم کشور تلاشی مضاعف داشته باشد.

وی تمامی توفیقات کشور در عرصه بین‌المللی را مرهون تلاش‌های فرهنگیان و معلمانی دانست که در سنگر تعلیم و تربیت از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با بیان اینکه اگر چه محیط خانواده برای تربیت فرزندان اولین محیط است عنوان کرد: محیط خانواده محیطی عاطفی است و به تنهایی نمی‌تواند واقعیت‌ها را به دانش‌آموزان تعلیم دهد.

به گفته وی، مدرسه نخستین محیط اجتماعی است که می‌تواند دانش‌آموزان را به طریقی هدایت کرده و واقعیت‌های زندگی را به آنان آموزش دهد.

این مسؤول آغاز زندگی اجتماعی دانش آموزان را به طور رسمی در مدرسه بیان کرد و معلمان و فرهنگیان را هدایت گر در این مسیر عنوان کرد و گفت: مربیان و معلمان نقش بسزایی در تربیت و رشد و نمو عقلی دانش آموزان دارند.

موسی‌نژاد با بیان اینکه دانش آموزان در جامعه با نیازها و امکانات و درخواست‌های خود آشنا شده بنابراین اولین تعارض آنان با مشاهده کمبود امکانات و نیاز های فراوانی که دارند آغاز می شود بر ایجاد فضایی مناسب که دانش آموزان بتوانند این تعارض‌ها را مدیریت کنند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان به سرشماری عمومی نفوس و مسکن اشاره و بیان کرد: یکی از ابزارهای پیشرفت در جامعه سرشماری است و مدارس و آموزش و پرورش ما نیز یکی از پایگاه‌های سرشماری نفوس و مسکن است.

به گفته وی از بسترهای لازم برای مدیریت داشتن آمار و اطلاعات صحیح است و باید بتوانیم در فضای مدرسه شرایطی فراهم کنیم که دانش آموزان با قوانین و مقرارات آشنا شوند.

موسی‌نژاد لازمه مدیریت بر منابع را داشتن نظم و انظباط و رعایت قوانین و مقررات عنوان کرد: امید است معلمان این تدابیر مهم را اتخاذ کرده و این بستر را فراهم کنند.

ارسال نظرات