نماینده مردم تبریز در مجلس در گفتگو با«بسیج»:

ابتکار پاسخگوی فساد مالی در سازمان محیط زیست باشد

بیگی گفت: اگر در عملیات اجرایی سازمان حفاظت اتفاقی رخ داده که حکایت از وجود فساد و مشکل عدم سلامت و پکدستی می کند مسئولیت اصلی متوجه مدیر اصلی است و در واقع خانم ابتکار باید پاسخگو باشد.
کد خبر: ۸۷۵۱۹۹۰
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹

علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به فساد مالی در سازمان محیط زیست اظهار داشت: تخلفات مالی نه تنها در سازمان حفاظت از محیط زیست بلکه در هر سازمانی که داری یک سلسله مراتب اداری است ممکن است رخ دهد، علی القاعده هر اتفاقی که در هر سازمانی می افتد مسئولیت نهایی آن متوجه مسئول اصلی آن سازمان است.

وی افزود: یعنی اگر در عملیات اجرایی سازمان حفاظت اتفاقی رخ داده که حکایت از وجود فساد و مشکل عدم سلامت و پکدستی می کند مسئولیت اصلی متوجه مدیر اصلی است و در واقع خانم ابتکار باید پاسخگو باشد.

این نماینده مجلس گفت: نه تنها در سازمان حفاظت از محیط زیست بلکه در هر سازمان و وزارت خانه ای اگر با کسانی مواجهیم که به ناحق برداشت از بیت المال داشته اند و استفاده غیر قانونی کردند مسئولیت آن با مسئول اصلی و شخص وزیر است و برای همین هم وزیر اقتصاد عذرخواهی می کند که البته به عذرخواهی نباید اکتفا کرد کسی که مسئولیت اصلی آن را گرفته باید تاوان این قصور، خطا و خسارت را پرداخت کند در سازمان حفاظت از محیط زیست هم به همین گونه است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: این احساس نگرانی همواره در مدیریت سازمان محیط زیست وجود داشته که موضوعات غیر تخصصی و غیر فنی در تقدم و اولویت است که همین مسئله سبب شده از مأموریت اصلی خود باز بماند و به صورت مرتب در مجلس گذشته و مجلس جدید موضوع مورد ایراد نمایندگان قرار گیرد.

بیگی خاطر نشان کرد: البته ما از این اتفاق خوشحال نیسیتم اما چون فساد و عدم سلامت و پاکدستی عده ای در این سازمان به وسیله کارگزاران دلسوز و چشمان بیدار کشف شد اسباب دلگرمی ما نیز فراهم شد.

وی در خاتمه بیان داشت: برخورد قاطع با عاملین فساد و عدم پاکدستی باید به نحوی صورت بگیرد که مردم بدانند فریاد رس و رسیدگی کننده ای هستغ قطعاً در هر مجموعه ای ورود موضوعاتی از این دست می تواند قابل پیش بینی باشد اما نوع برخورد و قاطعیت با آنها می تواند نقطه آسیب را به دلگرمی مردم تبدیل کند.

ارسال نظرات