خبرهای داغ:

برداشت 15 ميليون مترمكعب آب اضافه از چاه هاي سراب

خبرگزاری بسیج: رئيس گروه حفاظت و بهره برداري از آبهاي زيرزميني شركت آب منطقه اي آذربايجان شرقي در نشست شوراي حفاظت از منابع آب سراب، گفت: از چاه هاي مجاز سراب سالانه حدود 15 ميليون مترمكعب آب اضافه برداشت مي شود .
کد خبر: ۸۷۵۲۶۱۷
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سيد تقي غفاري، افزود: از 1708 چاه مجاز داراي پروانه در شهرستان سراب، سالانه 146 ميليون مترمكعب آب تخليه مي شود.
وی با بيان اينكه سهم صنعت اين منطقه در بخش آب زير 2 درصد است، اظهار کرد: تاكنون براي مصارف صنعتي اين شهرستان 114 حلقه چاه تخصيص داده شده كه از آن 2 ميليون متر مكعب آب برداشت مي شود .
غفاري با اشاره به اهداف برنامه پنجم توسعه و حمايت از صاحبان صنعت در بخش آب، تصریح کرد: آب منطقه اي استان جهت تخصيص مصارف صنعتي در سراب از صنعتگران و توليدكنندگان حمايت لازم را دارد .
رئيس گروه حفاظت و بهره برداري از آبهاي زيرزميني شركت آب منطقه اي استان، با توجه به افت سطح آبهاي زيرزميني و مشكل كم آبي در منطقه، بر لزوم تعديل مجوز برداشت ها خصوصا در دشت دوزدوزان تاكيد كرد .
سیدتقی غفاري ادامه داد: درسفره هاي زيرزميني در دشت هاي سراب حدود 318 سانتي متر با حجم 54 ميليون متر مكعب آب افت سطح و كسري مخزن داريم .
فرماندار سراب نيز در سخنانی با بيان اينكه اين شهرستان در نصب كنتور هوشمند براي چاه هاي مجاز، رتبه برتر استان را داراست، افزود: با انسداد 90 درصد از چاه هاي غير مجاز و نصب 396 كنتور هوشمند 2 ميليون و 300متر مكعب آب صرفه جويي شده است .
داود گرشاسبي بابیان اینکه بیش از 80 درصد منابع آب این شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می شود، از بهره بردارن خواست تا ضمن توجه به ارزش اقتصادی آب، با اصلاح و رعایت الگوی مصرف کشت و تشکیل تعاونی آببران از روش های نوین جهت آبیاری استفاده کنند .
وي با تاكيد بر لايروبي و آزاد سازي تصرفات غيرقانوني در حريم و بستر رودخانه ها افزود: همه اعياني هاي ساخته شده در مسير رودخانه ها بايد با همكاري ادارات و اعضاي شوراي حفاظت از منابع آب در اسرع وقت قلع و قمع شوند .

ارسال نظرات
آخرین اخبار