عضو هیئت مدیره کانون سنگرسازان بی سنگر:

احداث جاده کربلا در کمتر از سه روز از شاهکارهای جهاد در جنگ است

عضو هیئت مدیره کانون سنگرسازان بی سنگر احداث جاده کربلا در کمتر از سه روز را از شاهکارهای جهاد در جنگ دانست و گفت: افسران عراقی خودشان معترف شدند که فکر نمی کردیم که جاده ای که زیر آتش توپ خانه بود و احداث آن بیش از شش ماه زمان می برد طی سه روز احداث شود.
کد خبر: ۸۷۵۲۸۸۵
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از رودبار، حسینعلی عظیمی در همایش سنگر سازان بی سنگر که به همه کانون سنگر سازان بی سنگر و سازمان جهاد کشاورزی گیلان در رودبار  برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به کارنامه موفق جهاد سازندگی در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جهاد سازندگی از جمله نهادهایی بود که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دستور رهبر کبیر انقلاب تشکیل شد.

وی با بیان اینکه ۱۵ ماه پس از تاسیس جهاد سازندگی جنگ تحمیلی علیه کشور آغاز شد، ادامه داد: جهاد کشاورزی در کنار بسیج و سپاه و ارتش مسئولیت پشتیبانی جنگ و جهاد را برعهده گرفت.

این فرمانده پشتیبانی و مهندسی جنگ و جهاد در ۸ سال دفاع مقدس، احداث خاکریز در خط مقدم را از اقدامات ارزشمند جهاد معرفی کرد و اظهار کرد: اگر احداث خاکریرها در خط مقدم توسط جهاد انجام نمی گرفت تعداد شهدای جنگ چندین برابر می شد.

وی احداث جاده کربلا در کمتر از سه روز را از شاهکارهای جهاد در جنگ دانست و گفت: افسران عراقی خودشان معترف شدند که فکر نمی کردیم که جاده ای که زیر آتش توپ خانه بود و احداث آن بیش از شش ماه زمان می برد طی سه روز احداث شود.

عظیمی، احداث پل خیبر را یکی دیگر از دستاوردهای جهاد سازندگی در جنگ تحمیلی عنوان نمود و ابراز داشت: این پل طی ۶۰ روز ساخته شد و در عرض ۲۱ روز هم توسط سپاه نصب شد.

وی ادامه داد: تمامی تجهیزات و قطعات این پل در کارخانجات سراسر کشور احداث شد بی آنکه دشمن بویی از روند اجرای این عملیات ببرد.

عضو هیئت مدیره کانون سنگرسازان بی سنگر، ادامه داد: در حال حاضر اگر بخواهیم تنها یک موافقت نامه و قرار دادی را در کشور به نتیجه برسانیم بیش از ماهها طول می کشد اما روحیه جهادی در جنگ سبب شد یک پل سی کیلومتری طی چند ماه به سرانجام برسد.

وی احداث پل بعثت برای عبور از روی رودخانه اروند را از دیگر دستاوردهای جهاد سازندگی برشمرد و گفت: احداث این پل در جهان بی نظیر است و موجب بهت ارتش های کشورهای دنیا شده است.

عظیمی ساخت سنگر ها، پل های اضطراری، آبراه ها و.. را از دیگر دستاوردهای جهاد در جنگ هشت ساله عنوان نمود.

ارسال نظرات