با حضور رزمندگان تی44؛

گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان

رزمندگان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام در آئین رژه نیروهای مسلح خوزستان به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان شرکت کردند.
کد خبر: ۸۷۵۳۱۳۱
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: رزمندگان این یگان در هشت سال دفاع مقدس کارنامه درخشانی از رشادت های مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری را به نمایش گذاشتند و اکنون نیز ضمن مراقبت از افزون بر 150کیلومتر از مرزهای میهن اسلامی در جنوب غرب کشور، با تمام توان برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی آمادگی کامل دارند.

سرهنگ پاسدار علی فتح مولایی، افزود: به مناسبت هفته دفاع مقدس، برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی و رزمی در تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام، هم در استان چهارمحال و بختیاری و هم در استان خوزستان اجرا شد.

وی، ادامه داد: نمایش اقتدار رزمندگان این یگان در آئین رژه نیروهای مسلح، که 31شهریور در شهرکرد برگزار شد و همراهی در ایجاد غرفه های سخت افزاری نمایشگاه مهر ولایت، احداث ماکت عملیات کربلای 5، همچنین ایجاد غرفه های مختلف در این نمایشگاه از جمله؛ اطلاعات، فرهنگی، جنگ نوین، بهداری، فاوا، گوشه هایی از برنامه های هفته دفاع مقدس در این تیپ بوده است.

مولایی، خاطرنشان کرد: روز گذشته نیز همزمان با 5 مهر و سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه علیه السلام، یگان های نمونه تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام در مراسم رژه نیروهای مسلح استان خوزستان در شهر آبادان با حضور پایوران و نیروهای وظیفه رژه رونده و یگان محمول مکانیزه، شرکت کردند.

وی، گفت:‌ رزمندگان این یگان در آغاز هفته دفاع مقدس در مراسم شامگاه 31شهریور نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم در مقابل مسجد جامع خرمشهر نیز حضور پررنگ داشتند، که برای نشان دادن آمادگی خود برای حفاظت از مرزهای ایران اسلامی با تمام تجهیزات شرکت کردند.

گفتنی است: عملیات ثامن‌الائمه(علیه السلام) با هدف انهدام نیروهای دشمن در شرق کارون و تصرف و این منطقه، در ساعت یک بامداد پنجم مهرماه سال ۱۳۶۰ با رمز مقدس «نصرمن‌الله و فتح قریب» شروع شد و پیروزی در این عملیات، به شکست حصر یک ساله آبادان انجامید.

ارسال نظرات