خبرهای داغ:
حاجی دلیگانی در اخطار قانون اساسی:

دولت قبل از امضای FATF باید از مجلس اجازه می‌گرفت

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قبل از امضای FATF باید از مجلس اجازه می‌گرفت.
کد خبر: ۸۷۵۳۱۹۵
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز قوه مقننه با استناد به اصل 77 قانون اساسی گفت: آقای طیب‌نیا وزیر اقتصاد اعلام کردند قرارداد FATF را با 49 بند امضا کردند که به نظر تعهدآور بوده است.

وی ادامه داد: وزیر اقتصاد در جلسه علنی امروز اعلام کرد فرقی نمی‌کرده که قرارداد FATF را امضا کنیم یا خیر. چرا باید روزه شک‌دار بگیریم؟

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل اینکه پیوستن ایران به این قرارداد الزام‌آور است، باید پیش از امضا از مجلس اجازه گرفته می‌شد و در جمع‌بندی که امروز نیز انجام شد، اصل 77 رعایت نشد.

لاریجانی رئیس جلسه گفت: ماموریت وزارت اقتصاد برای پیوستن ایران با FATF در چارچوب قانون باید انجام می‌شده است.

حاجی‌دلیگانی گفت: در قوانینی که در مجالس گذشته تصویب شده، هیچ کجا اعلام نشده که مذاکره‌کنندگان نمی‌توانند، سندی را امضا کنند.

وی تصریح کرد: در تدوین الگوهای جدید قراردادهای نفتی نیز نظرات نمایندگان گرفته نشد.

علی لاریجانی رئیس جلسه نیز در پاسخ به اخطار گفت: هیئت تطبیق نظر قطعی خود را در مورد الگوی جدید قراردادهای نفتی اعلام کرد که ما بر اساس آن، این الگو را به دولت ابلاغ کردیم.

وی ادامه داد: 14 یا 15 بندی که مقام معظم رهبری توصیه کرده بودند در الگوی جدید قراردادهای نفتی اجرا شد و بحثی که شما طرح می‌کنید را تکذیب می‌کنم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای اسماعیلی رئیس هیئت تطبیق مصوبات مجلس رسما به بنده اعلام کرد که موارد تذکر داده شده از سوی رهبری در الگوی جدید قراردادهای نفتی اجرا شده و اگر مشکلی یا ایرادی دارید از آقای اسماعیلی می‌توانید بپرسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها